Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 2020 ggr
[Norum]
0

Reklamfritt?

Är du less på reklamen som finns på sajterna? I så fall finns det numera nåt som heter iFokus Minus..

Det kostar 20 kr i månaden och då får du ingen reklam alls på sajterna, varken i högersidan eller mellan inläggen. Än så länge måste man förlänga det själv 1 gång i månaden, vet inte när det kommer att fungera på automatik.

Gullan402
0

Jag tycker både och. Jag störs bara av viss reklam. Anna Books och co frenetiskt viftande är jättestörande men i övrigt bryr jag mig inte. Däremot går ju datorn saktare när det är mycket reklam som ska laddas, kan bli problem om du har gammal dator.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Norum]
0

Jag använder FF som webläsare så jag spärrar bara reklamen jag inte vill se.. Smidigt värre! Glad

Gullan402
0

Jo men av gammal vana har jag IE och är inte så hemma på andra. Från alla första början hade jag netscape men sen har det blivit IE. Överväger att ladda hem FF. Har det på den andra datorn, fast använder det inte.

[Norum]
0

FF är smidigare tycker jag.. Tog ca 10 minuter tt bli van men nu släpper jag inte FF.. :-)

Gullan402
0

Ok, jag ger väl eldräven ett försök. Har installerat den nu på denna bärbara dator. Och har lovat mig själv att härda ut hela helgen, trivs jag inte med FF i morronkväll blir det IE istället.

LiindaH
0

Skruttis, nu har du lite att förklara, hur kan man spärra reklamen i FF?

// Liinda

[Norum]
0

Det finns ett tillägg som gör att man blockerar den.. Kommer inte håg vad den heter riktigt. Ska kolla upp det.. :-)

Gullan402
0

#6 Ad-block

[Norum]
0

Så var det ja.. Men mitt heter Plus också. :-)

chiner
0

Vad gör lite reklam då och då? Man måste inte läsa allting…

LiindaH
0

#10: Visa av reklameran är väldigt störiga, och många blir irriterade av den, vilket jag kan förstå. Många kan inte heller koncentrera sig när det står ex en Anna Book och viftar för glatta livet brevid texten.
Så genom att bli av med det, så slipper man bli ex okoncentrerad på det man ska läsa.

// Liinda

chiner
0

Tur att det inte är Marcus Schenkenberg då som står där och viftar…  Flört

[Norum]
0

Jag har stängt av reklamen i FF.. Gillar den inte riktigt..

LiindaH
0

#13: Hur gör man det då?

// Liinda

[Norum]
0

Det finns ett tillägg som heter Ad-blocker plus.. eller nåt sånt. Helt suveränt. :-)

LiindaH
0

Vart i helskottan då någonstans?

// Liinda

[Norum]
0

Sök bara på ad-block..   Flört

Tatsja
0

Jag stöder grabbarna och betalar istället. Har IE7. Vill inte byta heller. Envis som jag är. Men det var skönt att få en så lång mina sajter till höger

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

Jag stör mig inte på reklamen faktiskt.. Inte så det är värt pengar att slippa den i varje fall.

Gullan402
0

Oftast stör jag mig inte av reklamen men denna med Anna Book och compani är fruktansvärt irriterande. Den har även haft ljud då jag kommit i kontakt med den med musen.

Så betala för reklamfritt tycker jag är bra för de som vill men jag tänker inte göra det.

Min utvärdering av FF skulle vara till söndagkväll, men jag har FF kvar som standardläsare Flört

[Norum]
0

FF är faktiskt bra tycker jag. Och när man kan blockera den reklam man inte ill se. då är det ju perfekt.. Glad

Du ser att man kan fastna försaker och ting som man inte hade förväntatt sig! haha

Sara
0

Jag har installerat Ad block + men reklamen är fortfarande kvar. Jag har en stop skylt i högra hörnet som det står ABP på.

Sara

[Norum]
0

På själva reklamrutan finns det en flärp det står "Blockera" på. Klicka på den så försvinner reklamen.. Det funkar för mig i alla fall..

Sara
0

Aha! Det såg jag inte! Tack!

Sara

[Norum]
0

Lätt att missa.. :-)

Tatsja
0

Samtidigt är det ju bra om vi kan hålla reda på reklamen. Det har ju varit på tapeten om ett förbjudet preparat.

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

Jag personligen håller inte reda på reklamen.. För mig är den fullständigt ointressant. Gillar inte reklam alls, läser inte den som kommer med posten heller.

Tatsja
0

Postens reklam läser jag alltid. I alla fall för de butiker jag ska handla i, eller om jag söker något.

Väl mött, Tatsja