Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettsjukvården
Läst 1623 ggr
Anders 50
0

Svensk sjukvård

Efter det som hänt mig så måste jag bara skriva och berömma vår svenska sjukvård och dess personal.

Det jag upplevde under min vistelse på vårdcentral, hjärtintensiv avd, operation, hjärtvårds avd, röntgen och transporter mellan sjukhus stämde inte alls överens med den bild som jag fått av sjukvården i dessa besparingstider.

Underbara sköterskor som alltid tog sig tid, alltid leende även efter ett långt arbetspass. Läkare som tog sig tid till att förklara och lyssna. Mat som på en bättre lunchrestaurang.

Men åter till dessa underbara sköterskor av olika grader. Finns det en yrkesgrupp som ska ha hög lön så är det dessa. Vilket springande och vilket ansvar, alltid på gott humör och leende. Jag beundrar dem verkligen.

Att sedan få en liten metalldosa med två trådar inopererad, som förvandlar ett hjärta som ej kan arbeta självt, till ett som fungerar med jämn takt gör ju att man verkligen sätter värde på vår svenska sjukvård.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Tatsja
0

Även om vi gnäller på sverige, så kan vi vara glada över vården. Tur vi inte behöver betala dyra pengar för vård som till exempel USA. Jag har också bara lovord av de avdelningar jag legat på.

Skönt du mår bättre nu.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

Visst är vården bra! Sen finns det ju naturligtvis missar där med, men på det stora hela fungerar det ju helt underbart.

Och tur är väl det! Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Gullan402
0

Bra att det fungerade för TS. Efter alla mina år i vården som personal, som anhörig och även sjuk själv så har det varit mycket skiftande kan jag säga.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Norum]
0

Jo. man har ju upplevt både det ena och det andra.. Milt sagt. Men när vården fungerar som det ska blir man så glad! För i mångt och mycket är det ju de små detaljerna som gör det. Ett leende i förbifarten, att fråga om man behöver nåt (vatten tex) dra för en gardin eller bara stanna till i nån sekund.

Det är inte alltid det viktigaste är sprutor, skapell eller dropp… Medmänskilgheten står högt i kurs många gånger.. Glad

Tatsja
0

Jag har upplevt både bra och dåligt. Vissa läkare undrar man om de verkligen har utbildning för det som de gör. Andra är guld värda. Men ett ställe jag aldrig mer sätter min fot på är smärtklinik. De varken kan eller vill hjälpa mig med smärtorna. Jag, i min enfald, trodde att det var för smärtorna man gick dit.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?