Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettot-off-topic
Läst 1238 ggr
CarpetDiem
0

Järnbruk i Fokus

På detta Forum är det tanken att vi gemensamt försöker hitta lite historia om järnbruken i Sverige och om folket som levde där. Allt från koldrängar till disponenter och brukspatroner. Självklart satsar vi också på individforskning som är förknippat med bruken. Välkomna in till Järnbruk iFokus !

Hälsningar

Thomas
Sajtvärd på Whisky och medarbetare på Järnbruk

LiindaH
0

Spännande.. Lycka till med sajten

// Liinda

[Norum]
0

Lycka till! :-) Faktiskt intressant med den sortens historia..

elize-l
0

Jätteintressant eftersom min mamma släktforskar och hittat att vi har våra anor i valonsläktet. Invandrade från Belgien på 1600 talet tror jag det var.

CarpetDiem
0

#3 Kul! Jag har en hel drös som jag inte hade en aning om innan jag började släktforska. Snacka om att det är lite man vet…

Törs man fråga om vilken/vilka släkter du har i dina ådror?

Hälsningar

Hälsningar

Thomas

elize-l
0

Jag har lite dålig koll men jag har "lurat" dit min mamma Tobris och hon kommer nog skriva om sina fynd. Men hon sa något om Älvkarleby eller nåt =)

CarpetDiem
0

Jodå - din mamma är medlem hos mig. PM-ade mig om en familj Hybinette som vi gärna hjälper till med. Har precis skickat henne ett PM där jag bad henne lägga in det jag fick i mitt PM under fliken "SÖK SMED och VALLONSLÄKTER" Kommer att underlätta en hel del.

Ha en bra dag!

Hälsningar

Thomas

LiindaH
0

#5: Endast dom bästa kommer från Älvkarleby Oskyldig

// Liinda

elize-l
0

# vad menar du ??

LiindaH
0

#8: jag såg något om några som kommit från älvkarleby…

åh jag bor där, dvs endast dom bästa Tungan ute

// Liinda

elize-l
0

Aha ok då fattar jag =) Jo tydligen har jag rötter där för läääääänge sen. Kul du bor där, ligger väl utanför gävle eller nåt va. Se vilken bra koll jag har hahaha

LiindaH
0

HAHA Yes.. men då är ju du liiiiite bäst du också.
Japp 2-3 mil utanför Gävle, men i Uppsala län Tungan ute..
Tydligen kännt för Laxfisket här uppe. Men jag har ingen aning.

// Liinda

[Norum]
0

Jag har faktiskt varit där, för många år sen. :-)

LiindaH
0

oooh du får komma igen =) kaffe är klart.

// Liinda

[Norum]
0

Skrattande

elize-l
0

Laxfiske får allt vara för mig men däremot har jag varit i gävle och ryckt strömming, skitkul =) Äter dom dock inte. Detta var innan det blev förbjudet att gå ut på kajen.

LiindaH
0

#15: haha nej inte för mig heller, men det är jäkligt coolt att se dom leka. Såg det för första gången i mitt liv i sommras eller höstas kanske jag ska säga, åh det var en upplevelse. Blev som en liten unge ;P

Otusan.. men strömming.. HUA

// Liinda

elize-l
0

Som sagt skitkul att rycka den men någon annan får gärna äta den hihi

LiindaH
0

hua, jag tror inte jag skulle göra det ;P

// Liinda