OT. Kungahuset
Så har det nu då blivit förlovning på slottet..
Vad tycker ni om det? Det finns ju som vanligt två läger.. För eller emot.
Jag personligen bryr mig inte så mycket, hon är ju gammal och vet väl vad hon gör.

ÄNTLIGEN!!!
JAG TYCKER ATT DET ÄR JÄTTEKUL!!!
JAG ÄR EN INBITEN ROYALIST!!!
Hörde på radion, det var ett par från Sundsvall som stog utanför slottet med en gul ballong det stod Grattis på.. Är folk verkligen så intreserade?? 
Vad är det som gör kungahuset så poppis då?

Ja, jag vet inte direkt men för min egen del är jag väldigt historieintresserad och detta har ju med traditioner att göra. Kanske handlar det lite om drömmar och att glöma sig själv för en stund, genom att fantisera om det fantastiska liv som man tror de lever. Så klart är det inte så (de är ju vanliga dödliga) men männsikan har ju ett behov av att drömma sig bort i bland. Lite krydda av glitter och glamor förgyller ju i alla fall min tillvaro litegrann, he he.
Jo, det förstås. Det har du ju rätt i. :-)
Såg dom på tv:n nyss och dom är rätt söta tillsammans..

Jag såg det lite snabbt skratta och gick vidare.
Ser inte deras förlovning som nå stort, i mina ögon är mina vänners förlovning större.
// Liinda

Vem har förlovat sig?
Jag tycker inte att det är så himla mycket att surra om, även de som tillhör kungahuset är ju trots allt bara vanliga människor precis som alla andra bara med den skillnaden att de knappas är fattiga.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tänk hur det ska bli när dom gifter sig?! Rena hysterin…
Men det är klart, det är ju en liten bakvänd askungesaga..

Ja, en väns förlovning tycker nog alla normala människor är större får vi hoppas…

Jag tycker vi har ett fint kungahus som representerar sverige på ett fint sätt. Förlovning och stundande brölop är jättekul. Lite glamor och verklighetsflykt =) Visst kostar det lite men det är pengar som kommer tillbaka flera gånger om =)
Det var på en anan sajt som jag läste om att kungahuset kostar varje svensk 1 liter mjölk per år. Och det låter ju inte så mycket.. det kan jag ju hålla med om.

Bidrar gärna =)
Ja, du dricker ju inte ens mjölk.. 

Hahaha sant =)

He, he en liter mjölk .. va bra då vet man…..
Biliigare är en gräddfil.. 
Suck, barn svälter o lider blir misshandlade etc. WOW de har förlovat sig vem bryr sig?
Avskaffa kunga huset de kostar bara pengar
*16 Håller inte riktigt med dig där.. De bidrar en hel massa faktiskt. Systemet som sådant kan man ju diskutera men helt klart drar dom även in en massa..
Läste nånstans att enbart bröloppet skulle dra in 2.5 miljarder kr! Hotellnätter, mat, säkerhet, jobb och en massa annat. Så dom gör ju faktiskt lite nytta också.. 
Nja, en gång gifter de sig alla andra kostnader då? Jag betalar 4 kr per intjänad 100 lapp det blir en massa pengar jag betalar till dem. Vad ger de mig????
#18 De ger PR till Sverige. Turismen ökar. Vårt kungahus är otroligt populära utomlands och många turistar här för att kunna se dem. Det stundande bröllopet drar in massa pengar till kassa.
Jag dricker inte vanlig mjölk, utan laktosfri, Men bidrar gärna med 2 liter om det behövs.
Statsminister eller president kan inte ge den statusen som kungahuset ger oss.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
*19 Tror du har rätt.. Kungahuset betyder mycket utomlands och är en turistattraktion. På gott och ont..

Håller med - betalar gärna. Tänk vad mycket man betalar till som man inte själv får ut något av. Kungahuset gör i alla fall ett bra jobb tycker jag.

Tummen upp!
Men stackars lillasyster nu då.. nu får inte hon gifta sig förrän detta bröllop är över. Alla dessa ettiktesregler..

He, he ja just det … stackars liten…
Jag bryr mig inte ett dugg.. Det är väl kul för dom som funnit varandra precis som vilken människa som helst.
Synd bara att det tog så lång tid innan de fick förlova sig. Varför ska de vara över 30 år? Men jag väntar med spänning på bröllopet.
Väl mött, Tatsja
*25 Håller med dig.. Men det är ju en fasligt massa regler och sånt kring allt vad dom gör.
Det är nog tur att man är en vanlig Svensson, skulle aldrig klara av deras regler. 

Men låt dom gifta sig så blir alla glada och nöjda.
Jag tänker då protestera för att betala deras bröllop….
Inte kommer någon annan betala mitt.. .
ah iallafall inte skattebetalarna..
Näh dom är tillräckligt rika så dom kan ta sina pengar och betala sitt egna bröllop….
// Liinda
# 28
Håller med till fullo. E så trött på detta jamset med Kungahuset.
Stackarna det finns bara en enda person i hela landet som måste be om lov hos riksdagen att få gifta sig. T Och det var kronprinsessan.
Trodde det var olagligt att bestämma över någon annan person??? Vad hade hänt om de fått nej då hade jag flabbat länge och väl kan jag säga =)
Hemska tanke! Reinfelt säger nej till kronprinsessan.. Vilka rubriker! Skulle nästan ha varit kul att se.. 

Ja han sa säkert bara ja för att han vill gå vidare i nästa val.
Mn pyttsan på den
// Liinda

He he, ja många verkar säga att de inte bryr sig ett dugg - konstigt att veckotiningarna säljer massor när kungahuset är på omslaget!

Jag skulle aldrig köpa en tidning för att läsa om detta.
Aldrig i hela min frid. Det kommer inte innanför mina dörrar.
Allt jag läser om dom är i denna tråd, så fort jag läser i denna känner jag bara en djup suck.
Men tycker om att skriva om sånt här , alltså saker jag inte tycker om men andra gör , lite debatt.
Men vad alla tidningar skriver är för att dom tror alla bryr sig.
Sen för att dom försöker göra alla glada.
Men så vaddå?????
Vi ska behöva läsa om detta jäkla bröllop tills de är klart?
Åh sen en låååång tid framöver ?
// Liinda
Japp! Långt tid till bröloppet, sen smekmånad och slutligen barnens varande eller icke.. Många år superspännande läsning. Ska jag prenumerera en skvallertidning till dig, Linda? 

Skruttis….. En sådan kommer fasiken inte ner i min brevlåda….
// Liinda

Mmm… Skicka du sådant till mig lilla gumman..
Då kommer jag med resväska och husdjur och bor vid dig.
// Liinda
*37 Ähum.. host, host.. litet hus sen när lLillen kommer… 

Pfft, då ska du vara snäller.
// Liinda
Vi smusslar ner en tidning till dig LiindaH. Tar ett annat omslag bara.
Väl mött, Tatsja

#40: Inte en chaaaans.. Kommer inte in något om dom i mitt hem.
// Liinda
#41 Vi gömmer så väl att du inte ser den först.
Väl mött, Tatsja

#42: Jooorå känner nog hur det ryser i kroppen över sådana saker.
// Liinda