Handikappstoaletter
Hörde på radio Västmanland att handikappade som vill utnyttja toaletter i Västerås centralstation, måste sms först för att kunna komma in.
Handikappsförbundet är överkört och inte tillfrågade. Hur många har mobil och hur många har söndervärkta händer och inte kan trycka på siffrorna?
Det är inte det att förbundet anser att vi ska gå gratis, utan att många handikappade inte kan gå på toaletterna nu.
Detta är skandal. Än så länge klarar jag av en mobil, men vissa dagar känns fingrarna stela som pinnar. Nej, till Västerås tänker jag inte ta min färd utom till sjukhuset.
Får det verkligen gå till så här?
Läs mer här Öppna toalett med mobilen
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tanken var nog god men fullständigt värdelös.. Verkar ju helkonstigt.
Den slår ju mot fel personer. De som har problem, ska ju tydligen få mer problem. Sen hade de inte diskuterat med handikappsförbundet. Jag hörde hela intervjun när jag gick ut med Tatsja. har alltid radio på då.
Men risken är stor att fler kommer ta efter detta. Vilket jobb det blir för er brukare. Glöm inte mobilen, sen veta var man ska sända sms:et.
Fattar inte hur de kan göra så.
Kan berätta en rolig sak jag hörde på ring så spelar vi. En dam hade strömavbrott, men mobil. Hon ringde elbolaget som hade inspelat att det var avbrott där och där, för mer information besök www.xxx. Hur ska jag komma in på internet om jag inte har ström? Alla har inte mobilt.
Detta var bara för att visa att samhället är snetänkt ibland.
Väl mött, Tatsja

Men vaddå ?
Nu fattar jag nada, skicka ett mess för att kunna gå på toa :S
// Liinda
Jisses, toaletterna ska väl vara lika tillgängliga som vanliga. Alla har väl heller inte mobil.
Sara
Nä, jag håller med faktiskt.. Men lämnar man handikapporganisationen utanför det hela så kanske man inte är så intresserad av att det ska funka för alla heller?
Är rädd för att detta ska sprida sig. Alla kan ju inte se tangenter eller har mobil. Tycker det är bättre att betala för att komma in med en peng inte sms. Då har jag mobil och kan sända. Men hur gör man om nöden kommer och kortet är tomt?
Diskriminering av handikappade är detta.
Väl mött, Tatsja