Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettekonomi
Läst 1188 ggr
[Norum]
0

RFS upphör

Fick post i dag.. Riksföreningen upphör om ett år och man är sen hänvisad till lokalföreningarna. Det kan jag väl ta utan att bli alltför upprörd.

Men 500 kronor per år?! Förvånad Det kommer det att kosta om man vill vara med.. Sanslöst! Då har man i och för sig tillgång till medlemstidningen, försäkring, tillgång till jurist och "övrig" medlemsservice. (vad nu det är för nåt)

Nu kostar det 100 kr och det är mer mänskligt. Vill dom inte ha medlemmar eller vad då?? NU är jag upprörd! Skrikandes

EDIT: RFS står för Riksförbundet Frivilliga Samhällsarbetare

AnneN
0

Va? varför ska de upphöra? Och varför 5dubblar de medlemsavgiften?Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

Har inte fått nåt vettigt svar.. Det var typ om att det var för dyrt att hålla på och sen ville dom uppmuntra till att bli medlem ilokalföreningarna. Suck!

Om man inte har nån förening då? Om man tycker att 500 kr är för mycket? Snart får man väl betala för att hålla på.. Känns frestande att bara lägga ner.. :-(

AnneN
0

#2 om den höjda avgiften är vad de kallar uppmuntra så vette 17 vad dom blivit slagna i skallen med.

_**/Mvh Anne

[Norum]
0

Fattar ingenting! men jag ska nog ta reda på saker och ting. Är SÅ Skrikandes

AnneN
0

#4 om du lyckas få svar får du gärna dela med dig av dem.

_**/Mvh Anne

[Norum]
0

Klart jag dela med mig men jag tror inte man får nåt vettigt svar. Dom har ju redan bestämt sig.. Gråter

[Norum]
0

"Att priset nu är 500 kronor ska uppfattas som en ambition att för hela RFS knyta stödmedlemmar"

Kan nån vara snäll och förklara den meningen för mig?
Som jag tyder det så ska jag med lätt hjärta betala 500 istället för 100 bara för det stora nöjet att vara stödmedlem? Förvånad