Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettsjukvården
Läst 1339 ggr
[Norum]
0

Sjukvården av i dag

Suck! Jag har fel i handleden och fick tid på ortopeden hos dr A i september, skulle få operera mig i november. (Karpaltunnel) Då fick jag helt plötsligt ett brev där jag hade dr B och han ville undersöka handleden på fysiologiska avdelningen på Ryhov i Jönköping. Utan den, ingen operation. Där fick jag tid i nov/dec tror jag att det var.

I januari ringer Ryhov och säger att: vi har fått en remiss för dina fötter, kan du komma i morgon? Va?! Fötterna?? Ja, vi har hittat en nervskada.. Via handleden?? Förvånad
Men jag får inget mer besked så det är bara att kravla sig iväg.

Sen tyst… jättetyst! Så jag ringde i fredags och sa att blir det ingen operation nu så blir det ingen förrän till hösten, i sommar har jag inte tid. Och jag vill dessutom veta vad som händer med mina fötter! (vistigt, va? Flört ) Dom hittade inte journalen och det var allmänt stökigt..Lagom sur la jag ner det samtalet.

I dag fick jag papper om att jag ska till ortopeden på tisdag nästa vecka. Tillbaka hos dr A!

Vad är detta?? Sjukvården av i dag ger jag inte mycket för.. Blir bara så trött och less ibland.. Obestämd

AnneN
0

Verkar inte som att den ena vet vad den andra gör! Och journalerna ska de väl ändå ha i datorn så där ska det nog inte behövas så mycket mer än att söka på personnummret. (som jag har uppfattat det iallafall)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

Visst har du rätt. Och om journalerna har åkt ner i arkivet är ju allt klart liksom. Då händer det ju inte så mycket mer.. Så jag tror att det var skitsnack bara för att dom inte ville säga nåt över telefon.

Och byta läkare mitt i?! Vad nu det skulle vara bra för.. Men i och försig, kan bara bli et byte uppåt på stegen.. :)

AnneN
0

#2 haha någon av läkarna kanske är/varit sjukskriven Tungan ute

_**/Mvh Anne

[Norum]
0

Nähä, den filuren är allt frisk. Obestämd Han skriver remisser till höger och vänster men han har inte tid att upplysa mig varken om resultat eller varför…

Om han inte har fått skrivkramp?? Tungan ute

AnneN
0

#4 han kanske fick musarm?

_**/Mvh Anne

[Norum]
0

haha eller skrämselhicka?

AnneN
0

#6 haha ja det är ju också ett alternativ… kanske fick han läkarskräck och inte vågade gå till jobbet Skrattande

_**/Mvh Anne