Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 2333 ggr
[Norum]
0

Syftet med sajten

Jag har fått lite indikationer om att sajten skulle vara till för oss godemän och knappt för nått annat.

Inget kunde bara mer fel!

Ibland kan det bli lite mycket om godmanskapet, det kan jag hålla med om. Men det är det uppdraget jag kan och sysslar med själv.

Och så länge nästan ingen annan skriver inlägg här blir det tyvärr lätt så. För sajten har väldigt många "tysta" medlemmar. Och det gör mig faktiskt både ledsen och lite beklämd.

Du som medlem måste ju ha haft en önskan, ett behov eller ett intresse när du hittade hit.
Dela det med oss andra. Låt alla andra bli delaktig i ditt intresse och i dina frågor.

Även om man inte har med nåt uppdrag att göra kan man ju undra över saker och ting.

Inom frivilligarbete kommer vi i kontakt med handläggare, boendestödjare, personliga assistenter, försäkringskassan och HUR många olika myndigheter som helst.
För att inte tala om all slags personal!

Jag hoppas att det syns i inläggen att det finns andra samtalsämnen än godmanskap och den djungeln.

Jag försöker så gott jag kan men för att det ska bli en ordentlig snurr på det hela och för att det ska kunna bli den variation som jag vill ha på sajten behövs ni medlemmar.

Tatsja
0

Bra skrivet Skruttis. Kan inte hålla med riktigt med de som klagar. Jag tycker det tas upp om allt mellan himmel och jord här. Assistenthjälp bland annat. Vilka skyldigheter och rättigheter man har.

Jag har fått svar på en del frågor som jag haft. Så inte är det bara godman inte.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

Skriv och fråga om det då.. :-)

Jag tror att alla har funderingar om nåt.. Här om någonstans finns det ju samlad erfarenhet. Vi kan allt från att fylla i blanketter till olika myndigheter till att kräva vår rätt i domstol.

Alltid är det väl nån som sitter på svaren, hoppas jag. Flört

Tatsja
0

Jag har ju frågat en del. Men ska fundera på mer frågor. Återkommer Skruttis. Lovar, Mig blir du inte av medFlört

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

Har märkt det, du är som det värsta superlimmet.. Flört

Tur vi har dig, det skulle bli bra mycket tråkigare annars..

Tatsja
0

Flört Ja, jag trivs ju. Fast jag håller på med min egen sajt och skriver artiklar för att kunna starta en till. Men så länge jag får problem med ögonen så går det långsamt.

iFokus är som ett gift ibland. Har märkt att jag slarvar att kolla vanlig mail. Roligare här än att gå in på hotmail. Varför? Tror jag är lite knäpp. Fast det behövs lite tokiga kärringar här i livet. det underlättar.ObestämdFlört

Väl mött, Tatsja

LiindaH
0

mohaha dom stunder du tror att du slipper oss kommer vi tillbaka som iglar oh klamrar oss fast vid din sida

// Liinda

[Norum]
0

Tur det! :-)  Skulle nog inte vilja vara utan er ändå, inte några längre stunder i vart fall.. haha

LiindaH
0

aaah vad skulle du göra utan oss ? :P *skrattar*

Men …. Du blir snart utan mig lite längre Oskyldig

// Liinda

Desideria
0

Det ena behöver väl inte utesluta det andra?!?

[Norum]
0

*9 Nu hänger jag inte riktigt med faktiskt… Obestämd

Desideria
0

Jo, jag menar - visst är det mycket om gode män, men det är ju bra och det är fritt fram för andra att ta upp sådant som är viktigt och intressant. Bra tycker jag att gode män är aktiva i forumet och alla har ju samma möjlighet att utforma och styra diskussionerna.

[Norum]
0

Jasså, du menar så.. Och jag håller med dig. :-)

Godmanskapet är ju så att säga det jag kan, eftersom jag håller på med det. Och jag vill lära mig om de andra uppdragen.. Men det är svårt att googla fram kunskapen, så det var lite av min tanke med forumet från första början. Att vi kan lära av varandra.. :-)

Men jag har fått lite indikationer om att det är lite väl mycket om godmanskapet. Men det är som du säger, det är upp till dom med andra uppdrag att titta fram och göra sin röst hörd. Ingen skulle bli gladare än jag! Glad

Eller om att fylla i blanketter, om personal, handläggare och allt vad som finns. Vi har ju en samlad kunskap som heter duga om vi slår våra huvuden ihop! Glad

Då kan ingen slå oss på fingrarna! Flört

Desideria
0

Ja men det är ju så, man skriver om det man kan och det man är inne i. Skulle också tycka det var kul att lära mig en massa mer om andra uppdrag - så vi får väl hoppas på ökad aktivitet på den fronten.

[Norum]
0

Ja, det är det jag hoppas på.. :-)

Jag har funderat som attan på artiklar och sånt om andra uppdrag eller problematik med myndigheter eller personal eller nåt annat men kommer inte på nåt! Förvånad

Det är inte inte lätt att veta vad andra vill läsa om eller tycker är intressant.. Och när jag inte kan själv så blir det ju mer som ett frågeformulär.. Kan man, får man, hur skulle det vara, är det möjligt att.. Och hur kul är det på en skala? haha

Denna kommentar har tagits bort.