OT Muskelbråck
Är det nån som vet vad muskelbråck är för nåt?

INte en aning och hittar inget när jag googlar heller =(
Visst är det skumt? Hittar absolut ingenting om det..

Vad skulle det betyda? Så här skriver Wikipedia om bråck:
Ett bråck är ett tillstånd när delar från kroppens inre tränger ut genom defekt i kroppens vävnader eller en naturlig öppning. Bråck kan vara yttre eller inre.
Ett bråck orsakad av en svaghet i bukväggen leder till en utbuktning av bukorganen genom bukväggen, till exempel vid ljumskbråck. Ljumskbråck är ett yttre bråck. Andra exempel på yttre bråck är ärrbråck, pungbråck och navelbråck.
Inre bråck är till exempel diskbråck och åderbråck. Bråck i tarmarna kan vara orsaken till tarmvred. Diafragmabråck är ett tillstånd då en del av magsäcken dras upp genom diafragmamuskeln och lägger sig bredvid matstrupen.
Skruttis, vad menar du då med muskelbråck? Att en del tränger igenom en muskel eller att en muskel tränger sig igenom vävnader? Jag förstår ju att du inte hade frågat om du vetat vad det var, men du har väl något sammanhang?
Envishet och drömmar
Jag gick till läkaren för att jag hade hittat en knöl nere i ljumsken. Då misstänkte dom ljumskbråck, men efter röntgen så fick jag besked att det inte var det. Så nu (detta år?) ska jag på en datortomografi för att se om det möjligtvis kan vara ett muskelbråck..
Men vad ett muskelbråck betyder har jag inte en aning om.. Är musklerna på väg ut genom ljumsken på mig eller vad?
Frågade aldrig läkaren för jag tänkte att: "Jag får bättre svar om jag googlar" Men tji vad jag bedrog mig.. Så där fick jag istället!

Jag är så less på alla undersökningar och nålar att jag kunde spy på alltsammans.. Så jag tänkte att jag tar ett besked när jag vet vad det är.
Då hoppas jag att du snart får tid till att göra en datortomografi så du slipper väntan, den är så jobbig!
"Om en muskel eller en bindvävshinna i bukväggen förlorar sin styrka, kan ett bråck uppstå. Bråcket uppkommer ofta vid någon kroppsansträngning"
Inte i ljumsken, utan buken men det fungerar kanske lika? En muskel som förlorat sin styrka ger upphov till ett bråck?
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Här är länken.. Bråck
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Ju mer jag läser, ju snurrig blir jag.. 
Sökte på muskelbråck. Titta längst ner. Där finns skruttis. Muskelbråck
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
haha nu kan man visst hitta det mesta om man googlar.. 
Även komma hit. Inte dåligt.
Väl mött, Tatsja

hur går det för dig min visekvinna
// Liinda
Vet inte än… Ska på datortomografi nån gång.. remissen är på väg. tar väl ett tag i vanlig ordning, finns nog ingen på landstinget som har bråttom. 

haha nej verkligen inte, då kan dom ju bli sjukskrivna för stress
// Liinda
Och då tar det längre tid för undersökning. 
Väl mött, Tatsja

Precis, så nu ska vi nog inte klaga på att dom är sega :)
// Liinda
Sega är dom inte… bara vansinnigt långsamma! 

ja men det är för att dom inte ska sjukskrivas för stress säger vi ju
// Liinda