Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1371 ggr
bertha08
0

Godmanskap

Hej jag är ny här.

Jag är godman till två HM en man o en kvinna nu är det så att jag känner mig jagad av anhörig konstant. Hon ifråga sätter allt jag säger eller gör och HM vågar inte gå emot sin mamma vilket jag absolut inte kräver. ÖF är välinformerad i detta fallet då både jag o moderna kontaktar henne i detta. Mamma med klagomål o jag med fakta. 250 mail under ett år, gap o skrik i telefon. Vad kan jag göra? Någon som har tips?Gråter

[Norum]
0

Jaha du.. Vad gör man?

Jag skulle inte svara i telefon helt enkelt. Har hon klagomål får hon vända sig till Öfm och inte till dig. Du har absolut ingen skyldighet att att informera mamman om nånting egentligen.

Jag antar att Hm är myndig? Vad säger Öfm då? Han borde väl ha mål i mun?

Desideria
0

Jag håller med Skruttis, men man kan ju inte låta det gå hur långt som helst. Blir det för jobbigt för dig, så måste du ju göra något. Prata med Öf först eller kanske tom entlediga dig från uppdraget.

[Norum]
0

Nog för att vi ska ha en så god relation som möjligt med de anhöriga men det får ju inte gå till överdrift!

Jag brukar tex aldrig lämna ut mitt privata telnr, vill de nåt får de ringa på mobilen.. Och den stänger jag av när jag inte "jobbar".

Visst, en del har mitt privata nr men det är sällan och även då måste man ha gränser. man ska ju inte slita ut sig fullständigt,,

ismet
0

Hej,

Tacksam ngn kan besvara på mina frågor, tack !

Jag är utbildad ekonom,  kontaktperson till 4 personer varav 3 via GFC och det känns inspirerande.

Skriver till Er med tanken att bli Gode Man. Jag kan bidra till mycket inom förhandling, ekonomi m.m.

Vi som arbetar ideelt bör inte betala avgifter för en sådan utbildning eftersom vi har egna utgifter. Tacksam om Ni hjälper till med en gratis utbildning eftersom i Stockholm och de flesta kommunerna kostar ingenting.

P.S. Kan tänka mig att ta hand om ensamkommande barn samt en ny persom som kontaktperson !!

Vänligen skicka kopia till rätt person-avdelning.

Vänligen

Ismet Hadzic ( Bosnien)

www.konsultliv.com Följ länken genom att trycka på CTRL och klicka" rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.konsultliv.com

Tel;         07…

[Norum]
0

*4 Vi här på forumet kan inte hålla en utbildning för godemän. Vi är ju på inget sätt utbildande, utan mer rådgivande.

Det enda vi kan göra är att berätta hur det är att vara godman och förvaltare.