Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: ensamkommande-barn
Läst 1679 ggr
Msson
0

God man för ensamkommande

Jag skulle villja ha kontakt med gode män för ensamkommande flyktingbarn. Hur bemöter ni era huvudmän när det blir avslag? Hur skall man få dem att kunna gå vidare?

[Norum]
0

Nu har inte min tös fått avslag, men vad kan man göra? Överklga och försöka hålla humöret uppe..

Jag tror att största faran är att man fäster sig så vid barnen, man vill SÅ mycket och kan göra så lite.. Där skiljer sig nog detta uppdrag från de "vanliga".

Och sen är det ju ett helt annat regelverk och lagar, och där kämpar man verkligen förgäves ibalnd. :-(

Msson
0

Skruttis! Vet du hur länge man behöver vänta på prövningstillstånd?

[Norum]
0

Ingen aning faktiskt… Men det är väl olika från fall till fall?

Msson
0

Det är ju en plåga att inte få besked

[Norum]
0

Kan tänka mig det… Usch, vilken sits!

Jag hittade detta:

**Kan migrationsdomstolarnas beslut överklagas?
**Migrationsdomstolarnas beslut kan överklagas till Migrationsöverdomstolen, som utgörs av Kammarrätten i Stockholm. Prövningstillstånd krävs vid överklagande av en migrationsdomstols beslut. De ärenden som Migrationsöverdomstolen avgör är prejudicerande, det vill säga styr praxis och är vägledande för Migrationsverkets och migrationsdomstolarnas beslut i liknande ärenden. Migrationsöverdomstolens beslut kan inte överklagas till någon ytterligare instans.

Fann det här Vet inte om du kan komma vidare därifrån på nåt vis..

Msson
0

Vi har överklagat till migrationsöverdomstolen och väntar på ett prövningstillstånd men vad jag förstår så är det väldigt liten chans att få ett sådant

[Norum]
0

Har du samma advokat som barnet fick när h*n kom till sverige?

Msson
0

Vi har samma advokat och han har varit mycket bra.

[Norum]
0

Jag har hört så mycket om dessa advokater. De sa på nyhetrna för nåt tag sen att Migrationsverket hade sagt upp avtalet med många för att de inte sköter sig och gör det de ska.

Tycker det är sanslöst dåligt gjort att utnyttja dessa barn på det viset.

Msson
0

Vi känner att vårat offentiligt biträde har företrätt oss men vad kan man göra mot migrationsverket?

[Norum]
0

Nähä, du! Där står man sig ganska så slätt.. Man blir ganska maktlös mot detta monster fyllt av byråkrater.. Skrikandes

Msson
0

Håller med dig!

[Norum]
0

Visst är det otroligt vad styvnackade de är? Men det är klart, allt vad de gör baseras på lagen. Och den är ju inte precis flexibel.. Om man säger så.

Men det är ju barnen som kommer i kläm! Där sitter jag och ska hjälpa detta barn men känner mest bara vanmakt, vilka idéer jag än har så har en lag täppt till den möjligheten. Skrikandes

Caspia
0

Visst har ni rätt, men det är ju inte handläggaren som inte vill att barnet inte ska få stanna. Det måste vara det mest deprimerande jobb en människa kan ha…

Håller mina tummar!

Envishet och drömmar

Denna kommentar har tagits bort.