Hot om underhåll, eller...
Hej.
Jag behöver hjälp och råd.
Det är nämligen så att jag skilde mig för 9 år sedan och flyttade utomlands, bakom lämnade jag en sur kvinna och enn underbar dotter soom jag inte fick träffa efter skilsmässan.
Min fråga handlar dels om underhållsbidraget (underhållsstödet).
Från den dagen jag flyttade så har jag varit i kontakt med försäkringskassan minst en gång per år för att deklarera mina uppgifter om inkomster och utgifter, tyvärr så har jag inte tjänat tillräckligt för att bidra, men varken för att leva ett bra liv, det har hela tiden gått runt och nu är det ännu tyngre då jag fått en son med min nya sambo, men det löser sig…
Hur som helst, så kom min föredetta fru i kontakt med mig och krävde att jag skulle ta bort bilder som jag har upplagda på en av mina bloggar, annars så kommer hon att skriva på ett papper som försäkringskassan har skickat till henne och som då ger dom rätt att sätta in polisen på att kolla upp mig!
Jag har inget att dölja, men polisen…
Jag kan inte ljuga och säga att jag inte blir lite rädd för polisen i ett nästan främmande land…
Kan hon göra så?
Vad ska jag ta mig till???
Vad är det polisen ska kolla då? Fattar inte det..
Om du har lämnat riktiga uppgifter till kassan så kan ju inte polisen göra nåt.
Ring kassan och dubbelkolla med dom, fråga vad det är för papper. Det skulle jag ha gjort..

Hahaha polisen, vad skulle dom göra åt underhållsbidrag. Nej du det ända du skulle kunna frukta vore F kassan men har du lämnat riktiga uppgifter så lär ju det vara lönlöst för henne oxå. Hon får underhåll oavsett om du betalar eller inte =)