Välkommen, Loppi!

Välkommen =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Välkommen :)
// Liinda

Tack! Har ni inte sett min sida? Kanske snål. Iallafall så brinner mitt hjärta för hemlösa, har bott i sthlm sen barnsben. Har arb inom röda korset, är en utbildad fostermamma, men tyvärr kunde jag inte ta emot då jag blev sjuk i cancer, Jag ätr fortfarande medicin, Jag vill gärna i framtiden ställa upp för ngn som farit illa i samhället. Är utb till mentalskötare men arb inom äldreomsorgen, ( lite lugnare för mig just nu) Kom in här för att leta efter en kurs i hjärt o lung räddning. vet ni ngt?

Glömde tala om att jag har flyttat efter kärleken i borås sen 1 år.

Oh låter mycket spännande :)
Är det något speciellt du söker?
Alltså beskrivning på hur man gör ?
Vart dom har kurser?
Så ska jag leta reda på det..
Men lär man sig inte sådant inom röda korset, det är väl bland det viktigaste man får lära sig där, innan man får jobba på fältet?
// Liinda

Jo, jag hade det för ett antal år sedan, men jag vill gå en kurs så jag uppdat mig fysiskt, lätt att glömma,
Jag arb frivillgt i Märsta med flyktingar som kom till Arlanda. Då jag skulle ta emot, o coatcha till domstolar etc till de stanna el återvända. Det var Röda korset som hade det.
Nu har jag inte hunnit söka upp dem pga att det har varit mycket runt om flytten.
Så gärna om du är snäll o kollar, jag ska oxå försöka hitta.

Okej.
Jasså det låter ju riktigt spännande :).
Du får gärna starta en ny tråd och berätta :).
Låter riktigt spännande faktiskt.
Ah jag ska sätta mig ner och titta när jag gjort mina hemmafrusysslor som jag själv kallar det ;)
// Liinda

Ha,ha ja vem kan slippa sånt, ok kikar in ngn gång på denna tråd, inge tress bara ej bra för hälsan

Röda korset verkar kunna ha utbildningar i första hjälpen bland annat
_**/Mvh Anne

hehe Anne, hon har ju vart med där ;)
// Liinda

#10 jo men det skadar iaf inte att tipsa om att de kanske kan ha någon kurs ännu =)
_**/Mvh Anne

Aaaaha du menar så :) .
Men alla röda korset har väl så dom kan ge utbildningar eftersom dom utbildar folk hela tiden och tycker sådant är viktigt :/
Om jag inte minns helt galet fel nu.
// Liinda
Tycker att alla skulle gå en sådan kurs då och då.
Vi får en endagars LHR och olycksfalls utbildning varje år av arbetsgivaren, det sker genom företagshälsan.
Man behöver en repetition på utbildningen efter ett tag, för man glömmer lätt alla moment.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hej! Jag arbetar inom kommunen nu som sagt, men de har lagt ned såna "viktiga" kurser. Hur dumt som helst. Jag vill känna mig bekväm på mitt jobb o ute i samhället att jag kan ställa upp o inte stå o gloo tills det är försent.
*14 Hur kan dom lägga ner såna kurser??
Fast det är klart, resurssparande kallas det säkert. 

#14 - Men är dom helt knasiga??
Förstår inte att man kan lägga ner en kurs som handlar om liv.
Nej, detta ska undersökas mera!
// Liinda

Hej är här nu igen efter ett långt schema. Jag har mailat till röda korset om kurser, men har ej fått svar. Jag ska kolla runt lite där, ev sugen på att ställa upp på ngt frivilligt arb, 1 ggr i veckan är lagomt el var fjortonde dag, man får ju inte bli fanatisk så man lägger sin fam åt sidan, lätt hänt när man ramlar in i samhällets orättvisa värld ibland.