Slänga kvitton?
Man ska ju spara alla kvitton i 3 år (hyra, ström osv) och jag sitter nu och rensar bland alla mina pärmar.. Jag måste väl tordas slänga 2005? Jag har ju kvar 06-07 0ch 08.. Har HUR många pärmar som helst från 2005 och det skulle verkligen vara en platsbefriare..
För det är ju bara typ hyror, tandläkaren, ström och sånt.. Det är ju inte försäljning av fastghet direkt..

Detta hittade jag på Götebords stads hemsida:
**_
7. Hur länge måste en god man spara verifikationer?
Oj oj oj detta är en fasligt lång tid…..
**Huvudmannen själv eller dennes släktingar kan ställa krav på redovisningen sedan uppdraget efter uppdraget upphört. För att vara på den säkra sidan bör verifikationerna sparas i 10 år._
Jo, men det gäller ju bara på typ fastghetsaffärer och sånt. Det är en 3 års regel för löpande utgifter. Det har jag fått lära mig på kurserna i alla fall…
Frida! Du har ju nyss gått kursen.. Vad fick du lära dig?

Jaha det kanske är så det är… skönt i så fall. 10 år känns ju bra bökigt.
Dom sa så på kursen men hittar inget om det i papperen..
10 år är ju lite väl ång tid.. Har man några Hm att hålla reda på så blir det vääldigt många pärmar på10 år! 

Jag som inte ens är insatt inom GM grejjen har för mig att det är 3 år. Vad jag läst och hört :/
// Liinda

10år om man ska vara garderad! 

Hoppas ni har många pärmar 
// Liinda
*7 Även för det löpande? Blir lite förvånad.. Men du har ju nyaste kursen så jag ger mig…