Årsredovisningens struktur?
Tänkte höra med Er som är lite mer erfarna.. ja skall ju göra mina första årsräkningar i år.
Jag är på det klara med hur jag skall lägga upp det med bilagor och verifikationer, tror jag.
Men jag funderar på:
Vill ÖF ha in ett sammanhängande kontoutdrag för hela året, där de kan se allt som hänt på kontona? Var bifogar man det i så fall?
Hoppas ni är med på vad jag menar..
Jag brukar skicka med det sista kvartalet av kontoutdrag.. Där syns ju de löpande utgiftern. Skulle han vilja ha för hela året får han ju hojta till, de finns i min pärm.:-)
Jag lägger kontoutdragen efter årsredovsningen och arvodesanhållan i pärmen som ska till Öfm.

Kanonbra, då vet jag!!
Brukar du skicka med hela pärmen till ÖF eller lägger du bara allt i en mapp eller kuvert?
När brukar årsbesked dyka upp från bankerna? I slutet av januari?
Jag är godman till 5 stycken just nu. Så jag har en jättepärm! :-)
I den har jag ett registersystem med 5 flikar, en Hm under varje flik. Lätt att hitta och inget kommer bort. *håller tummen* :)
Årsbeskedet väntar jag inte alls på. Det syns på kontoutdraget.. Både insättningen av sparräntan och hur mycket skatt som är dragen. Pengarna redovisas ju på så sätt att dom verkligen har kommit till Hm:s konto.