Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1557 ggr
[Norum]
0

Schablon

Nu när jag ska fixa årsredovisningen ska jag söka enligt schablon för utlägg en för första gången.

Räcker det om jag skriver att jag söker enligt schablon eller ska jag skriva nåt mer? Tex samtal, kontorsmatreial osv..

[Norum]
0

Glömde fråga om han kan/får neka mig den schablonen?

Kan han tex säga att jag omöjligen kan ha haft dessa utlägg och bara bevilja tex 400 kr?

LiindaH
0

Vad är en schablon?

// Liinda

[Norum]
0

I detta fall 2% av basbeloppet, ca 800 kr.. Man behöver inte redovisa utläggen om man inte tänker begära mer än schablonen på 2%  Vet inte hur jag ska förklara det hela…

LiindaH
0

Skruttis då : ) skriv nu en fin liten artikel om detta. För jag förstår noll ;P

// Liinda

Desideria
0

Förstår problemet .. men vet inte hur man gör.. skall också göra miná första årsräkningar i år..

[Norum]
0

Årsräkningar har jag gjort massor av men nu är det schablon för första gången.. Men jag får väl chansa? Eller om någon vet…?

Prag
0

Schablon är schablon och utgår med 2% av gällande pbb på ett fullt GM-/FV-uppdrag om du haft det hela året. Tror vi diskuterat det här tidigare, du och jag, och jag har ingen aning om hur detta tillämpas i Gislaved men i samtliga kommuner där jag är aktiv väljer man att kryssa i en ruta om man önskar kostnadsersättning enligt schablon. Då ska man inte redovisa några kostnader.