Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettövriga-insatser
Läst 1486 ggr
[Norum]
0

De andra uppdrgen

Jag vet ju att det finns medlemmar här på sajten som har med de andra uppdragen att göra, inte bara godmanskap, Skulle vara kul att höra lite om dom. Känner att det riskerar att bli lite mycket om godemän annars, men det är ju det jag kan. Så skriv och berätta!

Prag
0

Ett stormande gensvar fick du här, Skuttis! Cool

[Norum]
0

Japp! Skönt med aktiva medlemmar.. Flört

LiindaH
0

hahah ; ) ..

Kanske ska sätta mig någon dag och putta i lite trådar..

Men jag har iallafall tagit mig friheten och mailat röda korset och öööh något mer ställe som jag redan glömmt :O

// Liinda

[Norum]
0

*# Har du det?! Blir säkert bra… Om du minns vad du ville dom! Oskyldig

LiindaH
0

#4 - Jag vet att jag mailade Röda Korset… Om vad..
Det kan vi ta en annan dag ;P . åh dom andra vet jag att jag frågade om dom kunde typ hjälpa till med frågor här inne om något :O

Jag tror jag måste börja skriva ner allt jag gör :O

// Liinda

[Norum]
0

Papper och penna kan vara bra att ha ibland.. haha

LiindaH
0

Japp iallafall om man heter Liinda :)

// Liinda

SaraC
0

Jag har varit kontaktperson åt en tjej. Men det avslutades när hon flyttade till en annan stad. Så nu har jag inga uppdrag. Men tycker det här är en trevlig och intressant sida att titta in på!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Norum]
0

*8 Har du inte fortsatt att vara kontaktperson åt nån annan då? Det finns ju många som behöver kompisstöd.. Jag vet att här i kommunen så fattas det hur många som helst. Jag har blivit tillfrågad flera gånger men jag tycker att mina 5 brukare räcker. :-)

LiindaH
0

#8 - Visst är det roligt, jag har också vart det, men jag flyttade.
Åh har inte tagit tag i det än :O .

#9 - Bara 5 :O

// Liinda

Prag
0

Ja, bara fem…tsss! Tungan ute

[Norum]
0

Nu ska ni inte vara såna…Tyst

Prag
0

Jodå! Cool

LiindaH
0

#12 - Mäh vi frågade ju bara :O

// Liinda

SaraC
0

#9 Nej. Jag började genom att en väns mamma frågade mig om just det uppdraget. Och det var genom en kommun 9 mil bort och jag blev tillfrågad eftersom brukaren bodde i min kommun men var skriven i den andra :)

Att bli kontaktperson igen skulle jag kunna tänka mig, absolut. Men inte nu :)

#10 Ja det var jättekul :)

LiindaH
0

#15 - Vad härligt att höra:)

// Liinda

[Norum]
0

*15 Visst är det så att man träffas först innan man tar på sig uppdraget? Så att man märker om man trivs ihop och så..

Caspia
0

# 17. Jag skulle bli kontaktperson åt en kvinna i min förra kommun men hon ändrade sig strax innan första träffen var. Det var lite speciella omständigheter som jag som vanligt inte vill gå in på, men som du skriver i # 17 skulle vi haft ett möte innan det blev "på riktigt" (men det kanske är olika i olika kommuner, jag vet inte). En gammal bekant till mig var kontaktperson åt en utvecklingsstörd kille men om de hade något möte innan det blev fast har jag ingen aning om, han fanns långt före mig.

Min mamma är god man (och även en god kvinna, haha).

Envishet och drömmar

[Norum]
0

*18 Jag var god man till en kvinna i 30 års åldern förut och blev hon arg på mig så sa hon: Du är du f-n ingen god man du är en elak kvinna! Sen skrattade hon och allt var bra igen! :-) Ibland behövde hon bara få lätta på ventilen lite.. :-)

Tatsja
0

Något jag tycker är bra är detta att kunna vara extramormor/farmor, till barn. Skulle kunna tänka mig själv det, om bara orken fanns. Men jag är ju bonusfarmor till Josefins storebror. Hans farföräldrar och även pappa, bryr sig inte om honom.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

*20 Går det också under kommunen? Vart söker man sånt i så fall?

SaraC
0

#17 Ja, för mig var det i alla fall så