Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettövriga-insatser
Läst 1162 ggr
[Norum]
0

Röda Korset

Redan på den gamla goda tiden i Östersund kände jag att jag ville göra nytta. Kanske till och med nåt viktigt och som gjorde skillnad. Så jag började i Röda Korset. Det fanns en second handbutik som RK drev, vet inte om det finns kvar idag. Och där hamnade jag! Tog hand om de kläder som allmänheten lämnade, kollade så att det var hela och rena, strök dom i fall det behövdes och hängde ut dom i butiken.

Sen stod jag i kassan och plackade fram och undan saker, kläder och allt vad det var. Rätt kul faktiskt. Men i långa loppet så var det inget för mig. Jobba i butik kan man ju göra ändå..

Så i slutändan hamnade jag i godmanskapet och den svängen! har inte ångrat mig en sekund, även om det finns ögonblick som jag undrar vad 17 jag sysslar med. Förvånad

RK har ju en enorm spridning och bidrar med pengar och personal överallt i världen.

Det var lite om min karriär i Röda Korsets regi, Linda! Glad 
Det finns säkert andra som har en annan erfarenhet av dom här inne. För jag tror att även de har uppsökande verksamhet, är inte säker så jag ska inte säga säkert attd et är så.

AnneN
0

Finns mer info om vad röda korset är och vad de gör på http://www.redcross.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[SvenA]
0

Det fanns på sjukhusen här i Stockholm förut personer från Röda korset som hjäpte en till rätt klinik eller avdelning förut nu har jag inte träffat på dessa personer på länge så jag tror att de har slutat med den verksamheten

Det var lite äldre damer som fanns i huvud entren när man kom dit

LiindaH
0

Underbart Skruttis.

SvenA : På akademiska sjukhuset i Uppsala har dom folk från röda korset står vid visa ingångar. Iallafall dom riktigt stora.
Sen på akuten har dom faktiskt folk som hjälper till, genom att prata med patienterna och få visa anhöriga att känna sig trygga och allt vad det heter.

// Liinda

[Norum]
0

*3 Riktigt stora folken eller ingångarna??
Ledsen men jag kunde inte låta bli..fniss

Prag
0

Fniss…Flört

LiindaH
0

Skruttis, den var inte snäll SkrikandesOskyldig

// Liinda

[Norum]
0

*6 Älskar dig med… Flört

LiindaH