Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1326 ggr
[Norum]
0

Förvaltarskap och dosa

Jag ar blivit förvaltare till en kille nu och har problem med bankdosan. Enligt banken kan jag bara ha en företagsdosa eftersom hans konton är spärrade för honom. Jag måste alltså logga in på mitt eget personnummer för att komma åt hans konton som jag har tillgång till! Kan detta verkligen vara möjligt?? Jag tycker att det känns väldigt obehagligt, lätt att det blir fel… Vet ni om det finns något annat system eller måste jag byta bank? Har Swedbank just nu.. Eller är det så här på alla banker? Gillar inte alls detta system! Skrikandes

AnneN
0

Jag har ingen aning om hur sånt där funkar men jag hoppas att det löser sig för dig =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

Har pratat med en annan förvaltare här i kommunen i dag och hon sa att det ska vara så här knöligt. Sabla system! Skrikandes
Men det blir väl för enkelt annars…

Prag
0

Precis. Du ska logga in med din egen dosa. Blir smidigare i längden ska du se. En dosa per HM är ju mindre festligt när du får några stycken…Tungan ute

[Norum]
0

Jag har 5 stycken och jag är van med mina dosor.. Tycker fortfarande att det är knöligt! Skrikandes  Väntar än på att bli van detta system men det komemr väl.
Det är svårt att lära gamla hundar sitta! haha

Prag
0

Vid fem är det ju fortfarande hanterbart med individuella dosor, men när du får en rejäl mängd skulle det bli otroligt besvärligt för dig. Tänk bara hur mycket tid du skulle tappa enbart vid inloggningen…hi hi! Och ja, du vänjer dig snart vid det nya, juridiskt korrekta systemet. Cool

[Norum]
0

Skulle man ha många så blir det ju ohållbart med alla dosor.. men 5 räcker tycker jag. I vart fall just nu..

LiindaH
0

Jag vet att dom på Swedbank kan fixa sådant.
Så du slipper logga in på din.

Säkert bara det bankkontoret som inte orkar med mera papper

// Liinda

Prag
0

Nej, man måste egentligen logga in på sin egen och där hitta en rullista över samtliga konton man disponerar, dvs de man är GM/FV åt.

Att ha en dosa i HMs namn är juridiskt mindre lyckat för de tillfällen ÖF eller Länsstyrelsen skulle behöva skilja GMs transaktioner från HMs.