Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 2433 ggr
[Norum]
2008-05-01 16:15
0

Arvode

Är det någon fler än jag som har haft problem med Öfm och utbetalningen av arvodet? Skulle önska att det var fasta arvoden och inte som nu, nästan godtyckligt.

Ciiviic
2008-05-01 20:17
0

Niix, som tur är. :)

Citronmeliss
2008-05-02 00:52
0

För tillfället har jag inga egna uppdrag, men när jag har haft det så är nog arvodet det jag har haft minst problem med…Generad

Men min syster som är god man åt flera personer har haft problem med detLedsen

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[Norum]
2008-05-02 08:55
0

Fattar inte varför det ska vara så Skrikandes knöligt med arvodet! Ibland önskar jag att man kunde arbeta för en rättvisare situation, men hur/var gör man det? Som vanlig svennson liksom…

Åsa

Citronmeliss
2008-05-02 23:35
0

Om man vill arbeta för en rättvisare situation så tror jag återigen att det är gemensamt via Riksförbundet Frivilliga Samhällsarbetare som man kan åstakomma en förändring!

Sedan kan man alltid engagera sig politiskt för att den vägen söka förändring men allt tar sån tid känns det som.

/Citronmeliss!

[Norum]
2008-05-02 23:36
0

RFS syns inte så mycket… Och inte hörs dom heller. Dom gör säkert mycket bra men det kommer liksom inte fram. Det fastnar någonstans på vägen.

Citronmeliss
2008-05-02 23:42
0

Precis det behövs ett starkare engagemang för gemensamma åsikter får bättre gehör en enstaka protester eller åsikter!

Tror att frivilligarbeterna är en splittrad grupp som inte riktigt är så insatta i att det finns någon för dem och även om de gör det så tror de kanske inte att de kan göra sin röst hörd!

Det skulle behövas en förändring på den fronten ellr hur?

[Norum]
2008-05-03 00:02
0

Att det skulle behövas ja! har varit på kurser ochutbildningar och blivit itutad det förslag på1500 sidor som finns hos riksdagen. Lite för många sidor för att orkas läsas igenom.. Men jag tror inte att det kommer att bli någon förrändring förrän det blir ett "riktigt" yrke…

Citronmeliss
2008-05-03 00:11
0

Jag håller med dig om det Åsa!

Statusen är tyvärr för låg. Vi ska helst göra det pga ett "kall" precis som Florence Nightingal en gång hjälpte sjuka!

Samtidigt gör det mig ledsen för många gör inte detta för att det ska vara ett yrkesarbete utan som en insats för sin medmänniska som är utöver det vanliga arbetet, ett slags patos som man brinner för, men då är vi där igen.. ett kall som görs av godhet utan väl avgränsat regelverk!

Det är inte helt enkelt 8

[Norum]
2008-05-06 09:49
0

Nej, men vad kan man göra? Ibland blir jag bara SÅ frustrerad över hur allt är… Vi har ett jätteansvar men ingen pondus liksom. Vi bestämmer ju rätt mycket egentligen men när till och med en del avdelningar inom kommunerna har svårt att veta vad vi ska och inte ska göra… Då är det något fel!

Prag
2008-11-20 22:28
0

Generella riktlinjer för arvoden finns här:

http://www.uppsala.se/pages/72244/GrunderArvodesbeslut.pdf

FV ger generellt lite mer än GM.

Vid "halva" uppdrag, dvs endast bevaka+förvalta ger denna del oftast lite mer än om den ingår som del i ett "fullt" förordnande, dvs inkl sörja för person.

Men visst är det extremt luddigt!

Prag
2008-11-20 22:29
0

Buu, jag kan inte länka. Skrikandes

Hur gör man det?

[Norum]
2008-11-20 22:31
0

*10 Här kommer pdf:n  som länk..

(markera det ord du vill ha som länk, klicka på "kedjan" här ovanför och lägg i länkadressen… Klart! )

Prag
2008-11-20 23:11
0

Kedjan? Skäms

[Norum]
2008-11-21 00:31
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sätter in en dump.. :-)

Prag
2008-11-21 16:54
0

Jaha!! Tack för den klargörande dumpen. Nu är jag med. Internetteknik är inte min starka sida…men det lär ha framgått vid det här laget…haha!

[Norum]
2008-11-21 17:35
0

*15 Du kommer snart i kapp! Man lär sig väldigt fort.. :-)