Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etiketttankar-funderingar
Läst 915 ggr
Lidan
2008-11-19 09:48
0

Hej

Någon här som varit med och dragit igång en brukaförening?

För 2003/04 så gjorde jag ett försök att tillsammans med andra att se om det gick att dra igång en RSMH förening här i Lidköping/västra Götaland.

Det gick inte då.1 person gör ingen förening så jag la det på hylla. För 1 årsen började personer höra av sig o undra om jag fortfarande var intresserad av att dra iågn RSMH "Japp sa jag "på den vägen är det.Jösses vad tungt det blev,vad tungt det är.HJÄLP

CA 30 medlemmar sen starten i februari i år

Gärna förening,gärna verksamhet.Men när vi är 4 som får dra det största lasset.

Efterlyst bland medlemmar som ev kan vilja vara sekr,vara med o hålla öppethus,leda cirklar.

svar tystnad

Då har jag vänt mig till icke brukarna i föreningen

Stödmedlemmarna.

Inte lätt att ha funktionshinder å få den här föreningen att fungera.

Gissar att stödmedlemmar har en massat annat att göra.

Jobb.familj mmDen tid man har över så vilar man eller så

En vanligt svar jag brukar få är att det är svårt i alla föreningar att få det att fungera med att det fatta s

till olika uppdrag,uppgifter

var finns dom som vill vara aktivia?

[Norum]
2008-11-19 10:57
0

Det är nog ett vanligt problem tror jag. Alla vill så mycket men nästan ingen vill göra det. Alla vill ha men inte ge..

Det brukar vara någon eller några eldsjälar som inte ger upp och som til slut (?) får det att fungera. Vad det beror på vet jag inte.. Men i och för sig, jag är med i en del föreningar tex Rfsmen gör inte så mycket för att vara aktiv där. Jag engagerar mig istället för att få detta forum att fungera, ska precis till att uppdatera hemsidan, ringer och raggar folk som kan tänkas ha information som jag vill ha. Tycker det är nåt hela tiden..