Bokföring och redovisning
Har precis gjort bokföringen för denna månad, det tar ju en stund i och med att jag har 5 stycken. :-) Tack och lov för dataprogram!
Men nu är det ju oktober nästa gång och redan nu börjar jag fundera på pärmen till överförmyndaren! Finns alla kvitton, har jag glömt något, har jag skrivit upp rätt saker på rätt ställe, finns garantibevisen kvar. Hyreskontraktet, vart finns det?? Usch.. Detta kan inte vara bra för nerverna..
Och då är det 3 månader kvar… Suck!

Usch jag har nog problem med att hålla reda på min egen ekonomi och alla papper… jag beundrar dig som klarar av att hålla koll på andras ekonomi och deras pappersarbeten.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är nu när jag börjar fundera på vad som ska skickas till överförmyndaren som svetten kommer..
Tänk om jag glömmer något? Urk… Men sen när jag får tillbaka pärmarna och allt är godkänt.. DÅ känns det bra! 

Hittade du allt du skulle ha Skruttis ?
Allt blir bra i slut ändan.
// Liinda
Jodå, allt kommer att finnas på plats när allt ska vara klart. Men tänk dig själv att du ska redovisa hela din ekonomi in till sista kronan för ett helt år. Alla pappaer, alla kvitton, garantibevis, ansökningar för bostadstillägg och bidrag… Mycket papper! Och sen när det är 5 st… MASSOR med papper. :-)

nej tack, jag vet hur min faster brukar svära när det är dags ;P
// Liinda
Hur är det nu då? Har ni kommit igång med redovisningarna? Jag har suttit nu och kopierat, dragit kontoutdrag och kollat alla garantier på allt som är köpt under året. Urk.. Men nu är oktober gjord! 
Så nu ska jag "bara" se till att jag har skrivit upp alla timmar och körda km också. Känner att jag har varit lite slarvig den sista tiden så det får jag igen nu.. 

Jag kopierar inte verifikationer. Det skulle vara omöjligt för mig. Skickar in original men antingen lämnar jag årsräkningarna personligen eller så rek:ar jag dem. Sparar mycket tid på det.
Och nej, jag har inte börjat med mina redovisningar än. Ska uppdatera Excelfiler nästa vecka och sedan kör jag nog på rätt intensivt med årsräkningar från 5/1 och framåt. Hoppas kunna snitta 2 årsräkningar/dag.