Slösa med pengar..
Jag är god man till "Putte" och han är verkligen generös till sin flickvän. De pengar han har går till större delen till henne… Jag fattar ju att det är en lyx han vill kunna ge och att hon tycker om att få den. Men det tär på hans ekonomi! Vad han gör med sina fickpengar har jag inte att gör med egentligen men nu känner jag att detta har gått för långt, han får ju inga pengar kvar till sig själv. Men hur gör jag utan att bli "bestämmande"? Jag har ju inget med henne att göra utan jag har pratat med Putte, fast det hjälper inte. Han måste ju få ha pengar i sin egen plånbok…
Jag skulle vilja veta hur jag lättast lär honom att hålla i plånboken lite tightare. Tips?

Hmmmm… får fundera lite på den….
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Är du FV för Putte? Borde i så fall inte vara så svårt att lösa problemet genom att förklara för Putte att han visserligen kan använda sina pengar till att ge sin flickvän saker men att det då påverkar hans övriga budget kraftigt.
Ett samtal med flickvännen torde nog också vara att rekommendera. Bryr hon sig om Putte förstår hon att hans ekonomi är tight och att han måste vara restriktiv med sina pengar.
Är det GM bör du ta en diskussion med Putte kring hur han vill spendera sina pengar och vad han själv anser sig ha råd med kontra vad han enligt budget FAKTISKT har råd med.
Jodå, jag har försökt…. Ibland fungerar det bättre och ibland inte…

Svårt. Låter inte heller som om Putte i övrigt uppfyller kriterierna för FV. Om så vore fallet hade jag rått dig att initiera en sådan ansökan.
Det har blivit förvaltarskap där nu.. Det har tagit tid men nu så.

OK. Då bör det ha löst ditt problem.