Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 1583 ggr
[Norum]
2008-10-20 21:49
0

Time Out

Jag tar time out ett tag från sajten. Känner att jag inte har så mycket mer att ge för tillfället. Alla mina idéer för inlägg och artiklar är tömda, likaså min energi.

Det krävs mycket för att en sajt ska kunna fungera och i dagsläget har jag inte den energin. Utan feedback och gensvar känns det tungt. Så ska jag inte gå in i den berömda väggen så tar jag semester i några veckor. Med lite tur så har jag samlat på mig tillräckligt med ny ork för att fortsätta driva sajten.

Jag kommer säkert att titta in ibland men mest som osynlig åskådare.

Åsa/sajtvärd

AnneN
2008-10-20 22:35
0

Du har förtjänat lite semester! Ta hand om dig själv, vi och sajten finns kvar här ändå!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
2008-10-21 01:02
0

Tack för det, Anne! :-)  Känner mig helt slut… Ska vila upp mig och ta nya tag vad det lider.

LiindaH
2008-10-21 03:56
0

Klart vi finns här.
Nu har jag internet hemma igen på obestämd framtid :)

// Liinda

David
2008-10-21 04:10
0

Undra om det är den här berömda "sajtvärd-gå-i-väggen-sjukan". Vi får helt enkelt börja skriva hos varandra istället?! Eller, vi kan be Staffan att lotta, så vi får praktisera på en helt annan sajt än vår egen? Kanske skulle ge nya krafter och idéer? Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LiindaH
2008-10-21 04:11
0

Smartaste orden idag David. Iofs. Ni kan komma in på min sajt och skratta lite : ).
Så kanske ni får annat att tänka på .

Liindas semester sajt :)

Annars kan ni komma hitt och dricka kaffe med med :O

// Liinda

David
2008-10-21 04:13
0

Känns som den sista meningen inte är så långt borta? Tungan ute

Ja, Liindas humorsajt är kul. Så den vill hon nog inte byta bort, men vi andra "gamlingar", vi kanske ska praktisera hos varandra? Vad säger du Skruttis?

// David

LiindaH
2008-10-21 04:24
0

Gamlingar?
Finns det gamlingar på iFokus `??

// Liinda

David
2008-10-21 04:27
0

Ja, jag är väl en sån…. gammal gubbe som snart skulle behöva både god man och hemtjänst. Flört

// David

LiindaH
2008-10-21 04:28
0

ööh ööh ööh ööh nu är du väl endå ute oh snurrar eller ????

// Liinda

David
2008-10-21 04:29
0

Tja, beror ju på om man är sifferblind och vänder på siffrorna i min ålder… Glad

// David

LiindaH
2008-10-21 04:30
0

Äsch då är du ju fortfarande lammkött.;)

Iallafall om man frågar min gammel mormor som är så gammal att jag inte ens vet det :P

// Liinda

[SvenA]
2008-10-21 08:45
0

Man är väl inte äldre än man känner sig

Alltså allt mellan 5-150 år beroende¨på vilket humör man är på och hur man känner sig rent fysiskt för stunden

Så åldern är något obestämt förutom vad som står i prästbetyget

AnneN
2008-10-21 11:17
0

Idag är sinnet 20år men kroppen känns som 300! fast det påstås att jag ändå är 27 eller var det 72?Obestämd

_**/Mvh Anne

LiindaH
2008-10-21 11:53
0

åh idag känner jag mig som en liten fjärt i rymden som ska till skolan för första gången ;P

// Liinda

David
2008-10-21 13:26
0

#13, Du har alltså precis samma problem som mig, samma siffror, men i vilken ordning ska de stå egentligen? Obestämd

// David

AnneN
2008-10-21 13:30
0

#15 jag är smått osäker, kan ju aldrig så gott veta om jag är född 1981 eller 1891 heller Obestämd

_**/Mvh Anne

[SvenA]
2008-10-21 19:45
0

Ni ska inte tala om gamla jag skulle kunna vara era mor ellerfarföräldrar

David
2008-10-21 19:48
0

Sven! Så gammal tror jag inte du är. Mina mor- och farföräldrar har passerat 85-sträcket. Glad

// David

[SvenA]
2008-10-22 07:53
0

Inte riktigt så gammal får väl ändra till bara föräldrar i ditt fall

Anders 50
2008-10-23 01:03
0

Jag kunde vara far till er alla utom Sven. Tänk vad livat det skulle varit med en sån barnaskara som ni i huset ! David hade nog varit ett riktigt busfrö !

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

David
2008-10-23 01:10
0

Har jag helt plötsligt fått två pappor? Flört Fast än så länge är det väl bara en mamma i allafall.

// David

elize-l
2008-10-23 09:43
0

Ang Skruttis time out. Förståe nu verkligen att hon behövde den. Här händer inte mycket sen hon gick i ide =(

Tatsja
2008-10-23 09:48
0

Då får jag väl vara den andra mamman till dig David. Min yngsta är 29 och äldsta 36, så du ser. Jag är gammal jag. Fast 25 har jag fyllt de sista 29 åren

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

David
2008-10-23 12:38
0

Så du är alltså gift med Sven. Vilken konstig blandning det här blev. 890-3 och hans sambo, och så du och Sven. Inte undra på att jag är yr ibland när jag vaknar! Flört

#22. Lite olyckligt är att en av medarbetarna också blivit sjuk. Vet att hon filade på artiklar hit innan. (hon ligger på sjukhus nu)

// David

Tatsja
2008-10-24 01:41
0

Nja, vi är väl eller var gifta på varsitt håll. Jag är ensamstående mor. Lille plutte-nutten david.Flört

Väl mött, Tatsja

David
2008-10-24 02:42
0

Blir en väldigt konstig familjeblandning det här. Men otroligt spännande! Vart ska jag fira jul? För ni bor ju på så olika håll i landet Flört

// David

[SvenA]
2008-10-24 07:53
0

#26 Du får väl åka runt till alla det är bara att köpa en heleikopter så hinner du till alla

Och tänk vilken stor familj du har utan att du vosste om det

Tatsja
2008-10-24 10:43
0

Bara att komma hit. Pappa Sven också. Lovar köttbullar, skinka, dopp i gryta, prinskorvar, rödbetssallad, jansson god dryck. räcker det?

Väl mött, Tatsja

[SvenA]
2008-10-24 14:09
0

Problemet är att hitta

BlixtTilda
2008-10-26 23:12
0

Hej!

Blev detta en chatt tråd helt plötsligt, om kleti och pleti….

Tråden öppnades väl med att Skruttis tar time-out. Man kan ju fråga sig varför?

Mycket folk verkar ju vara här och läsa och ta till sig goda rådmen delar du läsare med dig av vad du vet och va du kan?

Nu har jag följt med några veckor här och jag tycker att Skruttis är den som har gjort dom flesta inläggen. Alltså en envägs kommunikation. Funkar det så här eller har jag missuppfattat detta fel?

Inte konstigt isåfall att Skruttis tar time-out, hon/han behöver också fylla upp föråden med mer kunskap.

De ni gratisläsare eller ska jag kalla er/inkl. mig för snyltgäster?

LiindaH
2008-10-26 23:30
0

#30 - Hmm där måste jag nog hoppa in som Medarbetare och klaga.
Jag är Medarbetare och Även Anne. vi ALLA sliter med denna sajt för att få den att gå runt.
Men när inte ens medlemmarna skriver något,så vet vi inte riktigt hur vi ska ta oss vidare.

Att Skruttis tar en time out förstår jag gott och väl.
Det är verkligen inte roligt att driva en sajt med massa medlemmar som inte ens engagerar sig att skriva något.

Inga illa menat mot Skruttis, men det är tame tusan inte bara hon som försöker få igång denna sajt !

Mvh LiindaH Medarbetare.

PS. Även om detta vart en OT tråd, så är det fortfarande OT i TS skapande tråd, men vi försöker så gott vi kan för att Skruttis ska bli piggare. om det då måste gå till på detta viss får det göra det.

// Liinda

AnneN
2008-10-26 23:35
0

#31 Kunde inte ha sagt det bättre själv. Alla vi som "jobbar" på sajten (värdinnan och medarbetarna) gör så gott vi kan för att få liv i sajten, men om ingen av medlemmarna svarar på våra inlägg eller skapar egna trådar så blir det kämpigt för tro det eller ej men vi har faktiskt också liv utanför iFokus!

/Mvh Anne, medarbetare

_**/Mvh Anne

David
2008-10-26 23:42
0

Som Sajtvärd och Medarbetare på flertal andra sajter måste jag påpeka att det är medlemmarna som gör att sajten rullar på. Nu känner jag Skruttis, och hon önskar mer än något annat än att medlemmarna här är aktiva. LiindaH och AnneN som är Medarbetare gör ett toppenjobb, och såklart Skruttis, men tre personer kan inte driva en intressant sajt.

Så, ett tips till alla är att ställa frågor, diskutera, fundera, och prata på. Den här tråden är den enda som det egentligen hänt något i sedan Skruttis tog time out, och det tycker jag är sorgligt.

Men här fanns också möjligheten för andra värdar och medarbetarna att få lite inspiration av varandra, även om det kan verka som en chatt-tråd om allt möjligt.

// David

AnneN
2008-10-26 23:44
0

Tack DavidE

_**/Mvh Anne

Anders 50
2008-10-26 23:51
0

Bra rutet BlixtTilda! Jag är inte så insatt i det här ämnet som sajten handlar om, så jag har inte så mycket att tillföra, men jag är här och läser då och då.

Det verkar finnas många medlemmar som har anknytning till ämnet, men endast ett fåtal som har något att "säga". Det finns fler sajter som har samma problem, men om jag förstått det här med "frivilligarbetare" rätt, så måste det finnas massor med saker/frågor att diskutera här.

Ser man på inläggslistan så har de alla utom två Skruttis som avsändare.

Själv försöker jag att medverka så mycket som möjligt på de sajter som har ett ämne som jag är insatt i.

Ursäkta om jag lägger mig i !

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

David
2008-10-26 23:52
0

Alla medlemmar kan nu också skriva artiklar, och det tror jag Skruttis eller medarbetarna här gärna ger er behörighet att göra.

Och att starta trådar med frågor, egna erfarenheter och allt möjligt, det behöver man inte ens fråga, utan det är bara att göra! Och jag kan nästan lova, att om en person öppnar en tråd, så ger det ringar på vattnet, förutom svar, så kommer säkert följdfrågor. Och så är sajten igång så som det var tänkt.

Så kom igen nu. Något undrar ni säkert, eller har att berätta för andra!

// David

BlixtTilda
2008-10-27 00:04
0

Tja, jag är väl som alla andra går in och läser, mer blir det inte. Men när någon står för nästan hela forumets alla inlägg och få komenterar det måste det ju ske en förändring. När sedan vederbörande skriver att hon tar time-out för att orka så tycker jag att varningsklockorna börjar ringa väl högt.

jag för min del måste nog ta mig i kragen och skriva lite så att forumet blir kvar. Det tycker jag alla borde göra om dom har någon spegel hemma.

David
2008-10-27 00:10
0

Tack BlixtTilda! Tror det är precis vad som behövs, att det kommer lite inlägg ifrån medlemmarna.

Jag vet att det inte är roligt att driva en sajt för sig själv. Vi värdar driver sajterna för våra medlemmar skull! Flört

// David

LiindaH
2008-10-27 00:25
0

BlixtHilda- Härligt att du säger så.

Men måste jag oh Anne börja putta upp våra trådar för att folk ska se att vi också sliter för denna sajt.

eller kanske ska Skruttis jag och Anne vara inne olika perioder så folk ser att vi alla anstränger oss lika mycket.
Jag är medis på en del andra sajter.
Men denna sajt är en av dom bästa må jag säga.

Den kunskapen man får här är heöt otrolig.

jag vill inte låta som någon egotrippad medis.
Men blir så less.

jag vet att S kämpar. Åh vi andra försöker så gott vi kan för att S ska få ner sina fingrar i tempo för att medlemmarna inte vill.

Jag hoppas inte Skruttis har brännsår på fingertopparna bara ;)

// Liinda

[Norum]
2008-10-27 00:40
0

Känner att jag måste skriva lite nu.. Utan mina Medarbetare har sajten försvunnit för länge sen. Dom har kämpat till sista bloddroppen dom med. :-) Dom har övertalat mig fler gånger än en att fortsätta med sajten när jag har velat lägga av. Älskar er för det!

Visst känns det tungt när man skriver och skriver, försöker med alla medel att få igång något och inte får gensvar. Har funderat många gånger på varför man blir medlem på en sajt och inte gör något. Man måste ju ha haft en mening med det hela.. Ha frågor man vill ha svar på, dela med sig, hjälpa någon annan, ge ris eller ros eller vad 17 som helst. Just nu känner jag mig tömd och dränerad.. tom på tankar och idéer.
Visst finns det mer i mig, men varför ska jag lägga ner energi på det? Jag ser ju att inläggen är lästa hur många gånger som helst, men ingen kommenterar dom! Någon skrev att jag var som en uppslagsbok och det kanske jag är, men även en sån behöver nytt matrial ibland.
Sen är det inte så kul att se frågor i dessa ämnen på andra sajter, särskilt inte när de inte får svar. Jag vet ju att det disskuteras..
Nu är det som det är och jag får helt enkelt se hur det fungerar framöver.

Åsa /sajtvärd

Ps Linda, än har jag fingertopparna kvar. :-)

Tatsja
2008-10-27 08:30
0

Jag går in och läser här rätt så ofta. Går alltid igen mina favoritsajter varje dag och försöker skriva lite här och där. Har även gjort en artikel här på denna sajt. Men jag förstår skruttis och alla Medarbetare. Verkar ibland som om det är samma människor som skriver och de är inte många.

Ser jag en nolla efter inlägg, så försöker jag skriva något. Ibland bara bra, håller med eller något som jag anser om den tråden.

Så lätt att bara komma med synpunkt, men skriv också. Även om man inte är insatt i ämnet, så kan man ha synpunkter och lära sig lite.

Väl mött, Tatsja

LiindaH
2008-10-27 09:35
0

Skruttis, härligt att höra, men nu är jag tillbaka så kankse inte så länge till ;) hihi

// Liinda

BlixtTilda
2008-11-04 23:10
0

Habbla habbla habbla hej!

Nu är jag här igen. Med en undran….

Jag har problem med detta forum, det är inte likt något annat jag varit på förrut såsom nationella och intenationella forum.

Men mitt problem är; hur öppnar jag trådar här?

AnneN
2008-11-04 23:15
0

#43 om du menar hur du öppnar befintliga trådar så är det bara att klicka på dem, men det gissar jag att du listat ut..

Men om du menar hur du startar en ny tråd så ser du högst upp till vänster där det står "Skriv inlägg" klicka på den så får du upp en ruta i mitten där du skriver.

_**/Mvh Anne

ANNIA
2008-11-04 23:15
0

BlixtTilda Hur menar du. menar du att du vill starta en ny tråd så finns det en knapp ovanför rubrikerna där det står skriv inlägg. Klicka på den så kan du starta egna trådar.

[Norum]
2008-11-05 00:10
0

*43 Håller med dig om att detta inte liknar andra forum.. Det är ju iFokus! Helt enkelt världsbäst!  Tungan ute

[SvenA]
2008-11-05 07:55
0

Det här att medlemmarna inte skriver finns väl nästan på samtliga smala intressesajter jag upplever det samma på mina sajter det är väldigt många som är inne och läser men väldigt få som skriver i de olika trådarna

Och det är något man funderar över varför det är så

Jag förstår Skrurrttis när hon funderar på att lägga ner sajten för ävenjag har sådana tankar emellanåt fast sedan tycker man att det är så kul aoch så viktiga ämnen att man fortsätter ett tag till

Jag önskar att alla smala sajter får fortsätta men det är som många av er säger utan medlemmarnas medverkan så orkar man inte hur länge som helst

[Norum]
2008-11-05 09:58
0

*47 Nej, man tappar gnistan til slut. Har inget mer att skriva om liksom. Men jag hoppas att det börjar lossna,  för detta är det roligaste jag har gjort! :-)

BlixtTilda
2008-11-05 22:51
0

Jag tackar för informationen ang. var man skriver en ny tråd.

Andra forum har ju indelat i "tavlor" och under tavlorna skriver man nya inlägg, men allt var förvirrande här. Kanske för enkelt helt enkelt.

[Norum]
2008-11-05 23:19
0

Man ska inte tjorva till saker och ting! Skrattande
Lätt som en plätt bör det vara..