Snöröjning
Snöröjning av gator och p-platser är ett stort problem. Även våra gångbanor blir lidande.
Upplever ofta att när de röjer snön på gatorna så har handikapp-platserna blivit någon slags avstjälpningsplats. Ofta när det är 2 st intill varandra. Detta ger mig, som handikappad och verkligen behöver platsen, stora problem. Varför ska de stjälpa av snön just där.
Även gångbanorna har jag märkt ökat problem med. Vid slutet av gångbanan är en stor hög. Som handikappad och speciellt synskadad, så ska man inte behöva gå ute i körbanan. Jag som har rollator, får ofta kliva ut i körbanan på grund av dåliga röjda trottoarer.
Nej, skärpning ni som röjer snön. Underlätta istället för oss handikappade och visa lite hänsyn.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Det blir många brott på höftleder pga snön varje år. Sen är snön ett problem för rullstolar och rullatorer (heter det så?)
Varje fastighetsägare är skyldig att ta hand om snön på "sin" trotoarsnutt..
Rollatorer. Med o. Även om de är ansvariga så slarvar de ofta.
Väl mött, Tatsja

I samhället jag jobbar händer ofta att bilvägen är röjd medan snön ligger tjock på trottoarer =((
#3 Tänk dig då att försöka komma fram med rullstol eller rollator. Sen frågar folk varför jag sitter hemma när det är snöigt ute.
Väl mött, Tatsja

Man kan ringa till kommunen, då SKA dom skicka ut någon som fixar trottarerna. Då snöbilen inte får lägga upp snön på gå trottoaren.
Sen ska det åka en liten och ploga där.
Men jag vet att inte alla ställen bryr sig om det.
Jag har ringt många samtal och bråkat när jag jobbade.
Dom gav sig till slut och kom.
// Liinda
Varsågod och försök här. Kommunen anser att detta ställe är det som de glömde. Om det inte gäller att åka ut med polis förstås. Här är det bonden som tillslut ledsnar och plogar vägen. Ändå är det bara i utkanten vi bor. Massa industrier som behöver få fram lastbilar och arbetare. Vi får inte ens en busslinje. Den lade de ner för många år sedan.
5 km till station och 6 km till BigInn där vi har mataffärer. Lite över 5 km till centrum.
Väl mött, Tatsja

Men du.
Vart var det du bodde, vet att jag läst det någonstans.
// Liinda
Köping
Väl mött, Tatsja

Ja, men då ska det inte vara så svårt.
Ring redan nu och prata med dom som ska snö skotta vid er.
Åh ligg i.
Annars kan ni skriva till tidningen och grejjer.
Det är bara att ligga i
// Liinda
Detta ställe som heter Kungsängen är stället gud glömde, eller rättare sagt köpings kommun. Vi finns inte ens med i kartan i lokaldelen. ändå har vi Malmön här. Turisterna vallar dit med tält, husvagnar och båtar.
Jag har inte gjort annat under dessa tre år i Köping än att ringa, prata, tagit hit tidningen, gjort motioner i partiet jag är medlem i. Inget verka hjälpa.
Väl mött, Tatsja

men är dom knäppa.
När vi bodde i Köping, eller Munktorp kom dom och plogade.
Vi var 3 hus inom synhåll liksom
// Liinda
Här är Mälartorget också.Ökänt.
Väl mött, Tatsja

Tatsja. Jag har försökt komma fram med både permo och rullstol, dock inte sittandes i den själv, utan kört brukare jag jobbat med. JA jag vet att det är nästan omöjligt, ibland har vi faktiskt fått välja den fint plogade vägen istället =(