Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 1206 ggr
[Norum]
0

Låg aktivitet

Jag har funderat ganska rejält på varför aktiviteten är så låg på sajten.. Rynkar på näsan
Utan respons är det svårt att komma på nya infallsvinklar och idéer. Diskussionerna kommer ju inte ens igång!
Jag vet att det finns intresse, för det är många som läser det som skrivs men ingen skriver något. Varken frågor eller svar. Varför vet jag inte, jag kan bara spekulera om det.
Kommer detta inte igång så måste jag lägga ner sajten och det tycker jag är synd. Jag brinner verkligen för dessa frågor och att det finns ett behov, det märks ju på besökarantalet på min hemsida.
Jag sätter nu in mitt sista kraftryck och hoppas på det bästa. Glad 
Så finns det idéer eller förslag så bara kom med dom!

AnneN
0

Ett förslag som jag även sagt i PM är att starta en liten tävling av något slag =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Axna
0

Det är ett bra förslag AnneN! Glad

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

[Norum]
0

Tävlingar är kul! Men vad ska vi tävla om? Den som har mest, minst, bäst, sämst av….? Hm… 

AnneN
0

På blandrashundar har vi fototävlingar med teman, det man vinner är äran =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnnIngegerd
0

Hejsan Skruttis och alla andra också!

jag har nyligen hittat denna sait och vart glatt överraskad över att den fanns. Jag är god man och förvaltare och jag har verkligen saknat ett forum för oss att diskutera både lätta och svåra saker som händer i vårt arbete med huvudmännen och anhöriga mm.

Jag har mailat denna länkt till vår överförmyndare i den kommun där jag är aktiv.

Hoppas att saiten inte stängs….

[Norum]
0

Närå, den blir kvar! :-) Men det känns lite motigt ibland när man inte får respons, att prata för döva öron är inte kul månad efter månad.. Jag vet att det är ett stort och svårt ämne, det rymmer SÅ mycket mer än vad man tror. När jag började som godman och förvaltare trodde jag att jag skulle betala lite räkningar och se till att de hade kläder på kroppen. Pyttsan! Ingen sa något om psykiatrin, alkoholiserade narkomaner som var hemslösa eller gamla, senila med massor av ungar i kvarteret men ändå så fruktansvärt ensamma. Boendestödjare, personliga assistenter, handläggare, läkare och jag vet inte vad.
Jag märkte behovet mest när jag startade hemsidan, den växte från några sidor till över 50 på ett litet kick. Ju mer jag skriver där, desto mer vill människor veta.. Och jag känner en ensamhet i detta att inte ha någon annan gm eller förvaltare att diskutera med. Ibland vet man helt enkelt inte vart man ska ta vägen eller vem man ska fråga. Det finns ju ingen samlingspunkt för alla dessa grupper som frivilligarbetar är.

Långt svar detta, du! *s* men hur hittade du hit då? Kommer du från en annan sajt eller är du "utifrån" ? Jag ÄR nyfiken av mig, det kommer du att märka. *L*

AnnIngegerd
0

Vad skönt att den blir kvar! Nu när jag äntligen hittat hit. Hur det gick till, tja, jag satt och sökte information angående hur mycket man ska bry sig om vad anhöriga tycker och då hittade jag först din hemsida, som jag nyfiket kikade runt på och så hittade jag länken hit. Och skrev in mig direkt, kände att jag var tvungen att få skriva av mig, och få läsa vad andra gode män och förvaltare gör.

Man är jätteensam, även om jag har fint stöd av överförmyndaren, så kan inte hon stötta alltid, hon ska ju granska det man gjort…

Jag har två HM som har assistenter, och oboj vad de kan strula till det…

Förra året vart jag riktigt arg på kommunens utförare så jag bytte till en privat firma. Nu är jag jättenöjd. Men har kommunen till den andra, funderar på att byta hos henne med.

Jag jobbar som stödperson till psykiskt funktionshindrade så jag har mycket gratis, kan alla lagstiftningarna som man jobbar med som god man/förvaltare.

Ha en fortsatt bra kväll och på återhörande!

Foten i munnen

[Norum]
0

*7 Så länge som det är lite fart på inläggen blir ju sajten kvar. :-) Men det är ju faktiskt upp till er medlemmar.. Utan er medverkan dör ju sajten oavsett om jag är kvar som Sajtvärd eller inte. Jag ensam kan inte skriva inlägg och artiklar så att den överlever, det är era inlägg som behövs. Får väl se i framtiden hur det blir…

LiindaH
0

Så ny som sajten fortfarande är så kan du nog itne räkna med att allt kommer gå hur fort som helst.
Folk kommer att komma igång med tiden.

// Liinda

Tatsja
0

Vi kan ju alla hjälpa till och sprida den på andra sajter. Ge folk lite tips om var den finns. Om det går bra?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

Kart att det går bra för min del, det beror på vad de andra värdarna säger. Det är ju deras sajter…
Jag skulle inte vilja se en massa reklam här inne hur som helst. Sånt bör/ska man ta med sajtvärden först via PM.

Tatsja
0

Jo, men det är ju bara att pm:a och fråga.

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

*12 Visst är det så. :-)

Tatsja
0

Sen har jag lite förslag på vinster i tävlingar. Reflexband är aldrig fel.

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

Det kommer nog i en tävling längre fram.. Har med det på listan. :-)

Tatsja
0

Vad bra. Godmorgon vännen.

Försöker knåpa ihop lite idag. Om febern inte stiger mer. Hade 38.8 i morse. Men känner att den stiger så fort jag är uppe och går. Lovar inget i helgen, men ska försöka.

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

Ta det lungt bara så blir det nog bättre. Drick honungsvatten.. :-)

Tatsja
0

Klarar inte honung. Är ju matallergiker. Blir mycket is med vatten och då menar jag is. Sen kaffe.

Ska ut med Tatsja nu

Kramiz

Väl mött, Tatsja