Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: sajten-och-ifokus
Läst 934 ggr
[Norum]
0

Inte bara Frivilligarbetare

Jag hoppas innerligt att ingen tror att det är enbart frivilligarbetare som som sajten vänder sig till! Sajtnamnet kanske är lite missvisande men nåt ska den ju heta.. :-)
De jag vill ska känna sig hemma här är alla som har kommit i kontakt med oss frivilligarbetare, handläggare, personal och alla andra som har med LSS, kommuner och handläggare att göra. Det är en praktisk omöjlighet att räkna upp alla då det är HUR många som helst som berörs av dessa grupper, yrken och uppdrag. Man kan vara anhörig, brukare eller bara nyfiken.. Man kan bo granne med en god man och vilja veta mer. kanske funderar du på att bli familjehem? Vill du veta mer om häktesbesökare? Undrar du över hur handläggare jobbar? Vilka regler och lagar finns det? Vad kan du/mor och far/syskon/ gamla faster eller grannen begära för hjälp när orken/viljan tryter? Får kommuner/landsting begära/kräva att du ska…?
Det finns verkligen ingen stopp på frågorna ibland.

Denna sajt ÄR inte till bara för oss med uppdrag, det är till för alla som har funderingar, frågor eller tankar om hela denna gebit.  

Åsa/sajtvärd

Tatsja
0

Bra. Många har ju kommit i kontakt med dem på ett eller annat sätt. Om inte sig själv, så kanske en anhörig eller bekant har.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

För mig har det alltid varit en självklarhet,men det kanske det inte har varit för alla? Så jag tänkte det vore bäst om jag förtydligade det hela lite.. :-)

Tatsja
0

Det är nog bra att göra det. Många vet inte vad det är och innebär för något.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?