Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 1679 ggr
[Norum]
0

Hur kan jag förbättra?

Eftersom det inte är någon större aktivitet på sajten vill jag veta vad jag kan göra för att föbättra den. En sajt kan inte överleva om inte medlemmarna är med och utvecklar den, jag ensam klarar inte det.
Vad är det ni saknar, vad skulle ni vilja ha som inte finns? Ge mig råd och tips, så ska jag se vad jag kan göra.

Åsa

[SvenA]
0

Det är inget fel på sajten aktiviteten går hela tiden upp och ner för alla det är bara att försöka hålla igång den det är särskilt svårt för oss som driver smala sajter att få höga aktivitetsindexman får räkna arbetet på lång sikt flera år innan det blir riktig fart på dessa sajter

[Norum]
0

Det har du helt rätt i men jag vill ju försöka göra det jag kan. Vill ju inte se den dö med allt detta arbete bakom.. Så alla förslag jag kan få tas tacksamt emot. Glad

Axna
0

Jag tycker du ska blogga om sajten. På så sätt når du ut till fler människor och förhoppningsvis så lär dem komma till sajten och bli aktiva i den!

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

[Norum]
0

Jag ska strat en ny blogg och se vad som händer.
Tack för tipset!  Glad

Tatsja
0

Tyvärr kan det nog bli så när det finns så många sajter. Men blogg kan vara ett sätt att nå ut. Sen har psykologi tryckt upp visitkort som vi har delat ut. Det kan också vara ett sätt. Jag fick lov att lägga några i våran affär. Kanske några hittar hit också. Idéerna är många, men prata med David på psykologi, så kan du få hjälp med visitkort.

Kramiz Tatsja

Edit: Sajten är inte lanserad än, så jag tog bort den länken. Den kommer tillbaka så fort allt är klart! :-)
Åsa/sajtvärd

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

Ska kolla med honom, tror jag. Ska sparka igång bloggen först. Måste hitta på något för att sajten inte ska dö ut…

ANNIA
0

Kom bara ihåg att klicka i det där ping. För då skickas det en signal nånstans på nätet att det skrivits nytt i din blogg och lättare för andra att hitta dit.

[Norum]
0

Pingpluppen är iploppad! :-)

Axna
0

Vad är adressen till bloggen, skruttis? :)

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

[Norum]
0

Till min blogg här? Den hittar du här. Man går alltid in via "Min sida" och hittar den där. Alltså om jag vill läsa din blogg, går jag till din sida och letar mig vidare därifrån.

http://skruttis.medlemmar.ifokus.se/Blogs/ Så ser adresserna ut, byt bara bort mitt namn mot den persons blogg du vill  läsa.

Var det det du menade? Jag bara skriver på jag.. haha

ANNIA
0

Jag var in på din blogg ologgad och kikade lite. En sak som slog mig när jag läste. Om du vill/tänker använda bloggen för att få upp ögonen på andra utomstående för den här sidan så försök på nåt vis att få in adressen hit i din text kanske som en sorts signatur längst ner i dina texter. Skruttis Sajtvärd på frivilligarbetare Eller nåt i den stilen. Kanske se till att det samtidigt är en klickbar länk. Så att man får reda på att din text hänger samman med den här sajten.

[Norum]
0

*11 Har jag inte ens tänkt på.  Skäms Ska se hur jag kan få till det hela. Tack för tipset!

ANNIA
0

Jag tror att det räcker med just den typen av underskrift som jag skrev så den skulle då bli att se ut så här allra längst ner i den text.

Skruttis, Sajtvärdfrivilligarbetare.

Eller så kan du göra hela meningen klickbar.

Skruttis, Sajtvärd på frivilligarbetare.

[Norum]
0

Ha! Jag fick till det.. Jag har aldrig i mitt liv bloggat förut och jag hade nog för mig att denna blogg inte var så spridd eller att det syntes på något vis ändå vart den kom ifrån. Äsch,vet inte HUR jag tänkte, men nu tänker jag annolunda tack vare dig. :-)

ANNIA
0

Jo det syns ju att den kommer från iFokus men det är ju stort. Jag har heller aldrig bloggat och kommer nog inte börja nu heller. Och det är ju nytt även här på iFokus. Men dom ska ju tydligen vara typ en hemsida för var och en, därför som användarnamnet är i adressen. Men det gäller också att man låter den vara öppen för allmänheten. Jag har ju stängt mina sidor så att dom bara syns för inloggade.

Men en annan sak jag kom när det gäller just att få din blogg att bli läst av andra och av "rätt" grupp människor. Alltså andra frivilligarbetare. Det gäller hur du skriver i din blogg. Nu vet inte jag exakt hur det funkar men om man skriver vissa ord så är chansen större att den kommer högt upp som träff om nån söker på vissa ord på google. Tex om du använder ord som hör ihop med frivilligarbeter som du gjort. Tex god man, kontaktperson osv. Men där får du nog försöka hitta nån som vet mer hur google fungerar vad/hur du ska skriva för att google ska ge den högre placering.

För om den får en högre placering av google när man tex söker på god man så ger det kanske också mer trafik till din blogg och/eller den här sajten.

Tatsja
0

Har heller aldrig bloggat, vet inte ens vad det är eller hur man gör. Men skruttis får väl lära mig.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

*15 Jo, jag vet att man kan få den högre upp men vet knappt hur. :-)  Har lite hum om det hela men.. Sen har jag ju inte bloggat så länge eller mycket heller för den delen, vet inte hur det blir framöver. Allt är ju roligt närdet är nytt. :-)

*16 Det blir lite som den blinde som leder den halte (eller vad det heter) men visst kan jag lära dig. :-)  Men resultatet kan jag inte garantera. *s*

Tatsja
0

#17 snacka om att vi kan ha roligt åt varandras plumpar då. Men ett gott skratt förlänger livet och jag har tänkt att bli en bra bit över 90 år.Flört

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

*18 Tja, jag ska bli 94 så… *asg*

ANNIA
0

Tror inte bloggandet är nå svårare än att skriva dagbok. Så man skriver väl bara av sig det man känner för.

När det gäller google så har jag för mig att sidor placeras högre om man har samma ord flera gånger i texten. Men bättre att fråga nån som vet, kanske dom på dator iFokus vet.

En annan sak jag kom på när det gäller google. Gäller artiklarna. Kanske gå igenom dom och se om det går att formulera om nåt så att det kommer in flera ord som har med just den artikeln att göra. Ja förutsatt att det är det som gör att google rankar dom högre.
Men även en annan sak när det artiklarna. Nu finns det ju en blogg för varje sajt där artiklarna ligger. Men om jag kommer ihåg rätt från nån blogg jag sett så ser man bara artiklarna där rakt upp och ner. Så kanske i slutänden på artiklarna även skriva i en klickbar länk där det står tex diskutera och då som leder in hit till sajten.

Den bloggen dock behöver ju inte skrivas nåt om frivilligarbetare (som i den personliga bloggen) för det framgår i namnet på den bloggen, men just att det finns en sajt man kan diskutera i om man har frågor om artikeln.

[Norum]
0

*20 Usch ja… Det är mycket man bör tänka på för att blogga "rätt". Tycker det börjar bli en hel vetenskap av detta med… Tänk på den gamla goda tiden när det var papper och penna som gällde. Glad

ANNIA
0

Nja så mycket är det väl inte att tänka på. Utan det är ju bara om man vill använda den i nåt speciellt syfte, som tex dra folk hit. Då får man kanske tänka lite mera.

Papper och penna använder jag fortfarande när jag skriver dagbok. Har inget sånt på datorn. För rätt var det är så kraschar den och då är allt borta. Så vissa saker så är gammalt sätt bäst.Glad Håller dock på att renskriva mina dagböcker, men skriver ut ganska snabbt så att jag inte riskerar att få göra om allt igen.

[Norum]
0

Många år sen jag skrev dagbok men OM jag skulle göra det skulle jag ockå använda papper och penna. det skulle jag inte vilja skriva på en dator, blir lite för opersonligt. Glad

ANNIA
0

jo visst men samtidigt om man skriver på datorn så blir det åtminstone läsbart.*ASG* Min handstil är nästan så jag knappt kan läsa själv. Brukar kalla det läkar-stil.

[Norum]
0

*24 Samma som mig då.
Eftersom jag är reumatiker kan jag inte hålla i en penna ordentligt. BARA kråkfötter! Whistle