Inkassokrav!
Jag blir så
ibland! Jag är god man till en äldre herre som bor på ett äldreboende. Jag betalar hans hyra och omsorgskostnad via autogiro varje månad. Fick för några veckor sen ett kravbrev från kommunen för att hela omsorgen inte hadebetalats. Kollade kontoutdraget och allt var dragit som det skulle. Inga problem, trodde jag. Ringde till debiteringsenheten för att prata med dom om detta och hon såg ju att allt var som det skulle, så jag skulle riva kravet. Vilket jag naturligtvis inte gjorde… Jag skrev namnet på hon som jag hade pratat med och när… Som tur var! Idag kom det ett inkassokrav på summan! Som alltså är betald… Suck! jag blir så trött på allt sånt här. All tid och extra kostnader som blir av detta. Bertil behöver ju inte betala något men i alla fall.. Grrrrr

Jobbigt då den ena inte vet vad den andra gjort för att kommunikationen inte fungerar =/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Blir så trött på kommunen…. Det vet väl du hur det känns? 

Jo tack det vet jag exakt hur det känns =/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag kan bara sucka… Har precis pratat med debiteringen på kommunen Bertil har en gammal, gammal skuld till kommunen som jag avbetalar på varje månad. Det är visserligen bara 500 kr men det är vad han har råd med. Nu hade dom tagit halva hyran som blev betald och dragit bort den summan från skulden! Och då fattades det ju naturligtvis pengar på den sista hyran.. Dom bad om ursäkt och var väldigt goa på rösten men kunde ju inte förklara vem ljusa idé det hela hade varit eller vad syftet var. Tar dom halva hyran för att betala bort en gammal skuld, så blir ju den nya skulden lika stor! Plus ränta och avgifter… Är man inte skyddad på något vis?