Akut - Familjehem
Just nu verkar det som att det är akut behov av familjehem till tonåringar i Skellefteå kommun!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hoppas att någon nappar! Tänker på barnen… stackars ungar! Vilken situation dom måste ha.

Jo jag tänker också på dem, därför la jag ut det här utifall att någon skulle snubbla in och upptäcka att hmmm där kanske jag kan göra lite extra nytta och hjälpa en ungmännsika rätt i livet =)
Snubblade över infon då jag letade efter något helt annat på kommunenshemsida
_**/Mvh Anne
Kan bara tänka mig vilka problem och bekymmer so ligger bakom. Tvi! Hade jag varit några år yngre och lite friskare så hade jag inte tvekat alls… Stackars ungar.

Hade jag haft större boende och en fast/trygg ekonomi så hade jag mer än gärna ställt upp men som det ser ut för mig i dagsläget så skulle det inte fungera
_**/Mvh Anne
Jag förstår dig… Men det känns lite pyrt att det finns så många som behöver hjälp och allt för få som kan ge den..

Hade jag vetat att det fanns något som hette familjehem då jag var barn/tonåring så hade jag inte tvekat att försöka få ett själv
_**/Mvh Anne
Det är egentligen ganska märkligt vad alla dessa insatser är "hemliga"… Det är liksom inte allmänt kännt att det finns hjälp att få när det trasslar till sig i tillvaron.
*6 Har tänkt massor på detta…. Har det varit fler annonser eller blev det tyst sen denna?

Har inte hittat fler, men jag gissar att de fortfarande är i stort behov av familjehem då denna annons kom ut för bara 2 dagar sedan
_**/Mvh Anne
Jo det förståss… Men hur gör dom annars då? Ropar dom till bara när det är riktigt akut eller syns dom hela tiden? Här i kommunen brukar man se annonserna när det är så akut att dom nästan hugger folk på stan. Inget långsiktigt arbete här inte… 

Ingen aning, men jag antar att de bara annonserar då det är akut, för jag har aldrig sett den annonsen förut
_**/Mvh Anne
Konstigt ändå.. Behovet måste ju finnas jämt, tycker jag. Men det är väl när det kniper som dom kommer på att det fattas hem… Ingen saknar kon förrän båset är tomt! 

Precis… Har du tänkt anmäla dig som familjehem eller? =)
_**/Mvh Anne
Hade jag bara haft möjligheten så…
Snart är det -säkert- min tur att bli en av dem…
*15 Att bli ett familjehem eller bli en av dom som bor i ett?

Med tanke på att Yuki är 15år enligt presentationen iaf så antar jag att hon kommer att bo i ett… Yuki jag hoppas att du isf hamnar i ett bra familjehem, berätta gärna hur det går.
_**/Mvh Anne
*17 Så långt tänkte jag inte på att kolla..
Håller med AnneN, berätta lite mer för oss, tala om hur det går. Hur du har det…. Jag ska hålla både en och två tummar för dig!
Ja, jag blev femton nu i sommar. 
Jag vet inte alls hur det kommer att gå… jag kanske till och med får bo kvar här. Hemska tanke.
Men det är väl samma sak som fosterfamilj? Uppfattade det så.
Det ska nog inte vara någon skillnad vad jag kan förstå…..
Då så.