Vem är du?
Är lite nyfiken på vilka som besöker forumet.
Själv heter jag "Engla". Är 25 år. Jobbar som ledare/redaktör för en tidning som görs av kvinnor och män med olika funktionshinder. Jobbar även med en tjejcirkel för tjejer med olika funktionshinder, där syftet är att stärka tjejernas självkänsla m.m. Jobbar också med personer som har läs och skrivsvårigheter.
Älskar katter, har själv tre egna. Hjälper Katthemmet Kompis med många olika saker. Älskar att resa och drömmer om ett äventyr i Afrika… Nu får ni berätta om er själva! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag är en jämte som har gått på export till småland.:-) Trivs bra men får lite hemlängtan med några års mellanrum, så då tar jag bilen och åker ca 90 mil enkel resa. Är Gm till 5 st och trivs med det, Startade forumet för att jag tror att vi behöver stöf, råd och tips från varandra.
Åsa
Hej!
Jag har två pojkar med bokstavshandikapp, är i kontakt med ledsagare, kontaktfamilj osv, det var trevligt att hitta hit! Det finns säkert enhel del matnyttigt att läsa här 
Mvh Mona
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Välkommen Mona! jag kan slå vad om att du själv har en hel del erfarenhet att dela med dig av du med.. Alla sidor av detta mynt behövs för att det ska fungera.. :-)
Jag har många års erfarenhet av att vara anhörig, och vet hur man får kämpa för sina, och barnens rättigheter för att få minsta lilla hjälp, man blir tämligen trött ibland!
visserligen har man många rättigheter med att få olika sorters hjälp, men sedan är det svårt att hitta folk, och allt mal på sååå sakta, man ringer och härjar, folk skyller på massor med saker.
Men visst finns det en och annan som verkligen går in för att hjälpa också, i ärlighetens namn, så gott de kan. Vi har själva lyckats få en stödfamilj nu, som vi tipsat om, och sedan fick godkänd av kommunen, nu saknas en ledsagare också, där går det dåligt, men jag hoppas det ordnar sej också, han behöver såväl denne nu på sommarlovet, så det fungerar bättre, då man är 15 år snart vill man inte ha sina föräldrar i hasorna, då skall det vara någon i passande ålder i stället!
Mvh Mona
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"

Anne heter jag, är arbetssökande och Sajtvärd på blandrashundar.ifokus. Väntar på att utredningen om jag är lämplig som kontaktperson ska bli klar, är djurtokig, 26 år för tillfället (det ändras ju varje år). Vill ni veta mer så fråga, jag looooovar att inte bitas 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jag är heter Liinda och bor för tillfället i Västerås..
Men flyttar snart till nya marker ; ) .. *längtar*
har vart KP i några år till en underbar brukare men nu är den tiden tyvärr förbi…
Är även sjukskriven för stress just nu.. hmms..
Vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Aaah är Medarbetare här inne oxå kanske jag ska tilllägga ;P
kan ju faktiskt vara bra info, hehe.. : )

Jag är mamma till enförståndhandikappad son. När vi bodde i Sverige hade han egen lägenhet i samma hus som vi och han klarade sig rätt bra själv. Jag hjälpte honom med ekonomin och det var inga större problem. Nu har vi flyttat till Spanien och han flyttade hit några år efter oss. Så för tilfället är allt väldigt bra! Sonen har största ansvaret för våra två upphittade blandrashundar (och vi tittar varje dag på blandrashundar. ifokus) och hundarna älskar honom! Men om några decennier kommer det att vara annorlunda… han kommer att behöva en god man och kanske annan hjälp. När jag läser i tidngarna om förståndshandikappade, som blivit lurade, både av de som ska hjälpa dem och andra känner jag mig helt hjälplös och "jag-vet-inte-vad". Jag önskar att det fanns ett "vaccin"/ en försäkring mot sånt….

Laca, välkommen hitt och hoppas du kommer att trivas ;D

Jag jobbar som per ass och är oxå medhjälpare på detta forum =)
För att jobba som pers ass krävs ingen utbildning men jag är dock både vårdare och undersköterska. Sitter väl inne med en del kunskap som ganske går att rota fram om det behövs =)
Jag heter Johan, är född 1971, bor i Gävle. Konstnär, Skribent, Grafiker, Musiker, Animatör, Snickare… äsch, jag säger
mångsysslare inom konstnärliga/estetiska områden istället.
Är inte organiserad medmänniska på något vis, har varit för "lat" och tankspridd.
Men jag har en stor ambition att ge något till andra. Genom en vacker målning, en annorlunda musikalisk komposition eller genom att försöka arrangera kultur-evenemang.
Mitt första stora humanistiska projekt har just blivit spikat: En Kortfilmsfestival, i Gävle, en torsdagkväll varje månad under hösten. (v.35, 38, 42, 45)
Animationer, datorgrafik o massor av andra blandade lågbudget-filmtekniker, ifrån kreativa konstnärer ifrån många länder över hela världen.
Fokus är på humanism, ekologi, funderingar över världen och medmänniskor och så blir det en del bara vackra eller musikaliska filmer. Förhoppningen är inte att förändra alla människor över hela världen sådär direkt, utan mer att de här eventuella åskådarna som kommer in en stund och tittar på några filmer ska gå hem, tänka lite, vakna upp nästa dag, för att upptäcka att de har fått nåt nytt som sitter fast, permanent, i närheten av hjärtat eller magen…
Adressen är Nygatan 41, Gävle www.kulturkiosken.se
Mer info hittar du om du söker på X'8 på facebook eller myspace eller youtube. Gratis inträde! Alla är välkomna! Tipsa de ni känner som bor i närheten!
Om du vill skapa något liknande, och har tillgång till en dator, hör av dig så snackar vi samarbete! det borde gå att anordna visningar överallt!
Välkommen säger jag även till dig, Precis! Du verkar ju ha en sund inställning till mänskligheten. :-)
Tack för det!
Jag glömde nämna min blog, som finns här: uppskattning.blogspot.com
Glömde många saker, men de är mindre viktiga, som att jag pluggar möbeldesign på Högskolan i Gävle, och annat tjafs
Min sambo är god man (och god kvinna åt mej) så därför tittar jag in här ibland.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
*14 Det gör du helt rätt i! :-)