OT. Kan man göra mer?
Kan man göra något mer för sina medmänniskor? Om man inte vill ta uppdrag så kanske man göra något annat? Vad brukar du göra för att lätta upp tillvaron för din man/fru/granne/föräldrar eller barn?
Eller är det någon som lyser upp ditt liv?

Oj det är mkt man kan göra! Hålla upp dörren för folk, ge dem ett leende, hjälpa till att bära in påsar om de har handlat mycket, säga Hej, hjälpa gamla tanter/farbröder över gatan, mm
Idag hjälpte jag en blind man att hitta till busshållplatsen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det märks att man kan göra "småsaker" för att förgylla dagen för någon annan.. :-) Det behövs inte så stora saker… Det är väl kanske de små tingen som betyder mest? :-)

Små vardagliga saker kan göra en annan människa oerhört glad =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Precis, tänk vad en liten komplimang kan göra..
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Att låta andra gå före i kön är också en sån där liten grej som kan göra andra glada…
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
*5 Det kan verkligen vara guld värt! :-)
Jag hittade nyss denna del av iFokus. Jag har i några år funderat och letat efter ett lagom sätt för mig att bidra. Jag tycker det är krångligt att veta vilka organisationer man kan kontakta, eller var man "anmäler sig" som frivillig, helt okunnig.
Det har alltså aldrig blivit av.
Men i samma andemening, att ge något bestående till medmänniskor:
Arrangerar jag en kortfilmsfestival, i Gävle, under hösten. en torsdagkväll varje månad (v.35, 38, 42, 45)
Jag har valt ut massor av kortfilmer från hela världen, med humanistisk eller ekologisk touch. Med lite humor, värme, medkänsla, eller bara funderingar, som förhoppningsvis kommer träffa några åskådare lite grann i närheten av hjärtat eller magen.
Så, bor ni i närheten, varmt välkommen! Det är helt gratis, Nygatan 41, Gävle. www.kulturkiosken.se är platsen för visningarna.
vill ni diskutera, eller har förslag/tips på nån form av samarbete så kontakta mig, det skulle vara trevligt att kunna visa upp de här filmerna på andra platser, för helt andra människor.