Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1121 ggr
[Norum]
0

God man, vad är det?

I stort sett alla kommer att komma ikontakt med en god man förr eller senare. Antingen själv eller som anhörig till någon med Gm.
Jag har varit Gm sen 2002 och stortrivs med det! :-) Den som har Gm kan vara en psykiskt sjuk, en dement, en person i hög ålder och har ålderskrämpor tex dålig syn, trafikoffer, brottsoffer mfl. Jag som Gm ska då se till att personen i fråga får rätt ersättning från f-kassan, att vårdpersonalen gör rätt och att "Putte" får den vård han behöver. Att ekonomin fungerar, att hans liv ska bli så likt som möjligt det liv han hade innan olyckan tex. Jag ska ordna kontaktperson, se till att de personliga assistenterna gör sitt jobb ( beroende på i vilket tillstånd Putte är i så är det mitt jobb att se till att assarna anställs eller avskedas) Kort sagt ska jag se till att livet för Putte flyter på. Detta är et jätte ämne och lättast är det om du/ni kikar in på min hemsida och läser där. Det är över 50 sidors å det är lite svårt att förklara på några korta rader här.. :)

Anonymous
0

Tack! Nu vet jag mer. :)