Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettpresentation-av-medlem
Läst 927 ggr
elize-l
0

elize-l

Jag är en kvinna 46 år och bor i västra götaland. Jag har inga frivilliguppdrag men mycket erfarenhet av Godemän och kontaktpersoner. Jobbar numera som personlig assistent, vilket är det bästa jobb man kan ha =). Tidigare har jag jobbat på gruppbostäder etc. Jag är Medarbetare på detta forum och ska väl fösöka hålla ordning på det som skrivs här =).

Ciiviic
0

Härligt ; )

Tänkte väl mest tala om att jag är den andra medarbetaren ;)

Citronmeliss
0

Hej, Elize!Glad

Försökte skriva några ord här i förmiddags men fick error då jag skulle skicka det, så nu gör jag ett nytt försök!

Ville först och främst önska dig lycka till som Medarbetare!

Sedan måste jag säga att det gör mig varm om hjärtat då du talar med sådan glädje om ditt jobb! Att arbeta som personlig assisitent är som att blansera på en hårfin lina många gånger.

Det är inte alltid helt enkelt att ha sin arbetsplats i en annan persons hem. Det gäller att vara både lyhörd och flexibel för att få ett bra samarbete! Jag försöker ibland föreställa mig hur det skulle vara att behöva lita till främmande personer i stort och smått för att få sitt liv att fungera.

Tänk att i sitt allra innersta dvs hemmet, kanske tvingas ta emot hjälp från någon som inte älskar sitt jobb så som du gör…

Det du utför i ditt arbete det gör stor skillnad för brukaren! Du är värdefull och betydelsefull för att du bryr dig om!

Kram/Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

elize-l
0

Tack det var ord som värmde. Vi som jobbar hos min brukare har det verkligen jättebra. Vi har underbara föräldrar och en bra godman att samarbeta med..=) Dessutom har hon egen bil så vi är hur fria som helst. En varm sommardag är det inget som hindrar att vi åker till en skön badsjö och har det bra =) Dessutom gillar hon att promenera i skogen och som autist är det en jättebra sysselsättning för henne och nyttigt för mig med =)  Motion på arbetstid är inte fel =)

Jag kan egentligen räkna upp hur många fördelar som helst med mitt arbete och nackdelarna är inte många, kommer inte på någon just nu =)

Du har rätt i att man måste vara lyhörd och trots att hon måste ha någon hos sig 24 h/dygn måste man lämna utrymme för enskildhet när hon behöver det. Jag stör henne aldig när hon stänger in sig på sitt rum även om det händer att jag får extrajobb sen =)

Hon ber sällan om något eller har andra krav men dom få gånger hon säger att hon vill göra något speciellt eller önskar något till middag försöker jag alltid tillgodose hennes önskemål om det är möjligt även om jag hade tänkt något annat =)

Citronmeliss
0

Det låter verkligen som att ni fått det att fungera väl!Skrattande

Verkligen jätteviktigt med respekten för avskildhet och integritet som du tar upp…

Att jobba med personer som har autism är en stor utmaning som jag ser det. Har själv ett barn med autism och har arbetat i boenden för personer med autism och andra neuropsykiatriska funktionshinder!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta