Annons:
Etikettgodman
Läst 2211 ggr
Bertolina
2018-05-28 18:52

Sambon har gm.

Hej…!

Har för cirka 1 månad sen blivit sambo och han har en gm och jag har ingen alls, har gm rätt att undanhålla räkningar för mig som vi ska betala gemensamt  ex hyran mm, dock är det en köpes lägenhet som sambon köpt sen tidigare. jag upplever att hans gm inte riktigt lyssnar på mig utan han bara vill sambon väl då de gäller hans ekonomi.

Hans gm vill inte ta med sig räkningarna på träffen för att visa vad summan blir som jag ska betala till sambons konto. samt när jag kommer med förslag att vi kan träffas 1 gång i mån i samband när räkningarna ska betalas så vill han inte heller de. sambon får sin inkomst tidigare än vad jag får.

Annons:
Paprika12
2018-08-25 07:51
#1

Jag tycker att ni ska vända er till överförmyndarnämnden i er kommun. Det är dom som ska granska alla ställföreträdare (God man och förvaltar) En god man har ingen rätt att vägra visa upp räkningar till sin huvudman. Huvudmannen har alltid rätt till insyn i sin ekonomi. En god man ska hjälpa huvudmannen med dennes vilja. Den har ingen rätt att neka. Det är annat med en förvaltare. Den har ensam rådanderätt men fortfarande ingen rätt att dölja ekonomin för sin huvudman Lycka till

Upp till toppen
Annons: