Annons:
Etikettgodman
Läst 3687 ggr
Desideria
2010-03-23 21:48

Tips på Fonder!!!!!

Önskar tips på bra sociala fonder att söka för en av mina huvudmän. Hon är en äldre dam som är i behov av framförallt kläder och skor.

Jättetacksam för alla tips Skrattande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annons:
buzz
2010-03-26 07:48
#1

På hösten (ibland på våren) brukar det vara annonser i tidningen om fonder som går att söka.

Jag sökte fonder som var för de som bodde i just vår kommunen. Tror det är bättre chans än de som går att söka för alla i hela landet. Några fondansökningar skulle enligt annonsen hämtas i receptionen på banken, vår församling eller på rådhuset.

bikemike
2010-04-19 00:11
#2

Jag kan rekomendera att ta kontakt med svenska kyrkans diakoner. De hjälpte mig och min HM när vi sökte bidrag. Om jag inte minns fel så hade det ingen beydelse om man var med i kyrkan eller ej.

Hon tog fram en hel lista med fonder och intygade behovet och skickade iväg alla ansökningar.

Och vi har fått mer bidrag från en fond än vad jag vågade hoppas på innan.Glad

Eda
2019-11-19 07:40
#3

Detta svar kommer lite väl sent gällande damen i fråga, men jag tänkte att det kanske är fler som känner någon i behov av hjälp.
I min blogg har jag skrivit om hur man kan hitta STIPENDIER & FONDMEDEL man kan söka om man har olika former av funktionsnedsättning.
Olika bidragsgivare kan ha speciella krav på t.ex. ortsanknytning, ålder, civilstånd, typ av funktionsnedsättning, vilken ekonomi man har etc.
Exempel på vad bidragen kan gälla är pengar till inköp av datorer, rekreationsresor, studier, tandvård, transportmedel, tvätt/diskmaskiner, fritidshjälpmedel och mycket annat som ger glädje och underlättar vardagen.
Länken till min blogg är: 
https://handikapptips.wordpress.com/2019/11/14/soka-bidrag-genom-stipendier-fondmedel/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: