Annons:
Etikettförvaltare
Läst 6129 ggr
Bertolina
2016-02-02 12:23

hur går man till väga.

Jag undrar hur man går tillväga när man både har god man och förvaltare ( god man för vardagliga ekonomin så som räkningar mm och förvaltare för fonder/arv ). det står så iaf i datorn på överförmyndarkontoret men många jag känner tycker det låter konstig för antingen har man det ena eller det andra . men nu till frågan hur går man tillväga när man flyttar från en kommun till en annan samt så småningom är det meningen att jag ska klara mig själv.

Annons:
VildaVittra
2016-02-02 12:31
#1

Om du flyttar, så kan du ha kvar din godman om du och denne vill. Det finns många som har en godman som bor i en helt annan del av Sverige.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bertolina
2016-02-02 12:51
#2

glömde skriva att god man är samma person sm förvaltaren,

VildaVittra. Jaså men de låter ju i så fall bra, men får se om de går och vad denna säger. :)

mrnygren
2016-05-31 11:47
#3

Nej, man kan ha förvaltare i vissa avseenden och god man i andra.

Du kan ha god man när det gäller sörja för person och värna din rätt, men förvaltare över ekonomin- vanligt folk har dålig koll.

Bertolina
2016-06-08 17:56
#4

jag har godman för " vanlig ekonmi" sörja för person och värna för min rätt.. å förvaltare för mitt arv/fonder… står iaf det i datorn på ö-kontoret samt papperna i tingsrättens beslut

Upp till toppen
Annons: