Annons:
Etikettförsäkringskassan
Läst 9194 ggr
FruHofors
12/31/15, 5:55 PM

Det där med posten

Jag har fått tilldelas förvaltare mer än så tänker jag inte gå in på. Men iaf så har hon adressändrat mig så ALL min post kommer hem till henne. Jag har få hem läkartider som antingen gått ut eller dagen efter. Tycker inte att det är okej. Där jag bodde förut så kunde min förvaltare ringa runt till mina företag jag hade att göra med och begära att fakturorna kom till henne och resten hem till mig. Varför kan min nya inte göra det också?

Kan tilläggas att hon är runt 65 år, äger ingen dator, har ingen mejl osv. Betalar räkningarna gör hon fortfarande på banken med såna där avier.

Annons:
siberlina
12/31/15, 6:02 PM
#1

Byt ut henne till någon a nan ,du ska fasiken ha din post

FruHofors
12/31/15, 6:11 PM
#2

HUr gör man då?

Stallmima
12/31/15, 7:06 PM
#3

Ramlade in i din tråd och kände bara att jag måste ge ett råd.   Kan egentligen ingenting i detta område men den/de personer som har gett dig en god man måste du kunna vända dig till och prata med. Lycka till!  🌺

siberlina
12/31/15, 7:50 PM
#4

Hon ska fasiken inte ha din post,det är krimminelt

VildaVittra
1/1/16, 12:13 PM
#5

#4 Nej, det är inte kriminellt.

#2 Du ringer överförmyndaren i kommunen där du är skriven.

Angående läkartider, så kan du få mejl till dina vårdkontakter, alternativt be dom ringa dig med tiderna. Problemet är vanligt förekommande, så du är inte ensam. Orsaken till att det ser ut som det gör är för att det finns klienter som fortsätter att köpa saker de inte har råd med, som prenumerationer osv. Så det är för att skydda dom från sig själva. Nu vet jag ju absolut ingenting om dig, jag svarar allmänt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

FruHofors
1/1/16, 5:15 PM
#6

#5 Sant det där med att folk köper saker de inte har råd med. Har hört talas om det.

Annons:
[helga21]
1/2/16, 7:59 PM
#7

# 5 Det står i # 0 Att hen inte har någon dator eller mejl.

VildaVittra
1/2/16, 8:03 PM
#8

#7 Uppenbarligen har TS tillgång till dator, annars hur skulle hon kunna starta och svara i denna tråd. Det är förmyndaren som inte har tillgång till mejl, men det är ju helt ointressant eftersom det är TS som behöver få tillgång till sina vårdkontakter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[helga21]
1/3/16, 12:01 AM
#9

# 8 Ber om ursäkt då jag förstod att det var T.S som inte hade tillgång till dator eller mejl.

siberlina
1/3/16, 6:57 PM
#10

Hon kanske tycker det är viktigt att din räkningar betalas ,men bryr sig inte om resten

Bamzzze66
1/15/16, 5:36 AM
#11

Hej.

Ska försöka att förklara lite hur det funkar. En god man utses av tingsrätten, och då kanske i samråd med psykiatrin eller Kommunen socialtjänsten, eller vad man nu har kontakt med. Dessa hjälper till och ansöka. Så i princip om man känner någon som skulle kunna funka, kan man föreslå denne. Det är kommunens överförmyndarnämd som har tillsyn och ska kolla så att gode männen sköter sig. Efter som de i regel har bra koll på gode männen, är det väl kanske så att det vanligaste är att de kommer med förslag på personer som de tycker är lempliga.

Att ha god man är inte samma sak som om man blir omydigförklarad. Man kan alltså inte bli påtvingad en person mot ens vilja. Så vad du ska göra är att kontakta din kommuns överförmyndarnämd och klaga. Du kan helt enkelt kräva att få henne utbytt om du så vill.

Tyvärr är det ju så att under den senaste tiden, har det ju framkommit att många utav dessa gode männ inte sköter sig. Och jag gissar att det helt enkelt är så att din gode man förvaltar många personer, och hinner helt enkelt inte med.

gela_karlsson@hotmail.com
#12

FruHofors

hej det bästa du kan göra är att anmäla henne till överförmyndaren i din kommun tycker jag för jag är själv godman åt min son tryck på med att han har en skyldighet att se till att huvudmanen har ett bra liv och sörja om personen och tryck på med lss-lagen mvh gela.

Upp till toppen
Annons: